۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۱۲۳
مدیر کل اوقاف استان همدان خبر داد؛

حضور بیش از 4 هزار نفر در طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام کاروند از برگزاری طرح ملی تربیت حافظان قرآن در هشت شهرستان استان همدان خبر داد و گفت: 4930 نفر در استان همدان در یازده رشته به رقابت پرداختند.
 حجت الاسلام محمد کاروند

حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف استان همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به برگزاری طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: هدف از برگزاری این طرح گسترش فرهنگ قرآنی و سبک زندگی قرآنی در جامعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این آزمون در سیزده اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور خاطر نشان کرد: این آمون برای گزینش منتخبان حافظان قرآن کریم در سراسر کشور در 380 شهرستان به صورت همزمان برگزار شده است.

 

مدیر کل اوقاف استان همدان درباره چگونگی برگزاری این مسابقات و نحوه انتخاب افراد گفت: این مسابقات در دو مرحله برگزار می شود که مرحله نخست آن به صورت شفاهی و در مرحله دوم به صورت کتبی برگزار می شود که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد.

 

وی با اشاره به این نکته که امسال چهارمین سال برگزاری این مسابقات است یادآور شد: افراد منتخب برای ورود در این طرح ملی در اسفند ماه از میان کلاس های قرآن برگزیده و معرفی می شوند و این ایام فرصت مناسبی برای افرادی است که می خواهند در این طرح ملی برای سال آینده شرکت کنند.

 

حجت الاسلام کاروند از برگزاری این طرح ملی در هشت شهرستان استان همدان خبرداد و گفت: 4930 نفر در استان همدان در یازده رشته همزمان در سراسر کشور باهم به رقابت پرداختند و این امر مایه امیدواری در استان است که این تعداد از شهرهای استان در این طرح قرآنی مشارکت داشته اند.

 

وی زمان اعلام نتایج را فرورودین ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: نتایج این آزمون در 20 فروردین ماه سال آینده اعلام می شود و به برگزیدگان این مسابقات افزون بر گواهی نامه از سوی سازمان اوقاف، سفر به عتبات عالیات اعطا می شود.

 

مدیر کل اوقاف استان همدان استقبال حافظان قرآن کریم را نسبت به سال گذشته پرشور تر توصیف کرد و گفت: استقبال امسال حافظان قرآن کریم برای شرکت در آزمون سراسری تربیت حافظان قرآن کریم رشد چشمگیری داشته است به طوری که شهرستان نهاوند با 1200 شرکت کننده وشهرستان ملایر با 900 شرکت کننده از شهرهای پیشتاز شرکت کننده در این مسابقات بوده اند./979/302/ب1

ارسال نظرات