۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۳۲۰۱۳۴

آیت الله واعظ طبسی دار فانی را وداع گفت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی پس از یک هفته بستری در بیمارستان، بامداد امروز جمعه دار فانی را وداع گفت.
آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی پس از یک هفته بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا خدود ساعت دو امروز درگذشت.

وی جمعه هفتم اسفندماه پس از شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر رضوی، به دلیل ایست تنفسی به بیمارستان امام رضا منتقل و در آنجا بستری شد و پس از یک هفته بستری در بیمارستان که تحت نظر تیم پزشکی در بخش مراقبت های ویژه قرار داشت، علی رغم تلاش های فراوان کادر درمانی بامداد امروز به ملکوت اعلی پیوست.

لازم به ذکر است که آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی سال 1314 در مشهد و در خانواده ای مذهبی و روحانی متولد شد و پس از 80 سال عمر با برکت و خدمت به زائران بارگاه منور رضوی، مجاهدت در راه دین و انقلاب در مشهد چشم از جهان فرو بست.

وی از همان سنین کودکی و نوجوانی بسیار عاطفی و علاقمند به حوزه های علمیه، عالمان دینی و حضور در جلسات مذهبی بود از این رو در 16 سالگی به حوزه علمیه وارد شد و دروس مقدماتی، سطوح متوسطه و عالیه و خارج را به طور جدی دنبال کرد و از محضر اساتید و عالمان برجسته ای مانند آیات عظام و حجج الاسلام و المسلمین خالقی، جاویدی، ادیب نیشابوری، حاج سید احمد مدرس یزدی، حاج شیخ مجتبی قزوینی و میلانی بهره مند شد.

آیت الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به عنوان یکی از استوانه های نظام مقدس مورد توجه قرار داشته و از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده معظم له در خراسان بزرگ و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و پس از رحلت امام، این حکم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تایید شد.

وی علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهای مقدسی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوره سوم مجلس خبرگان رهبری و حوزه علمیه خراسان توفیق خدمتگزاری به نظام را داشت.

 

خبرگزاری رسا، ارتحال آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان را تسلیت می گوید./1308/پ202/ج

ارسال نظرات