۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۲۰۱۳۵
حجت‌الاسلام مؤمنی مطرح کرد؛

راه‏های مشرف شدن به محضر امام عصر/ تخلیه و تحلیه مقدمه رسیدن به درجه سنخیت

خبرگزاری رسا ـ مبلغ و کارشناس مذهبی با تشریح راه‏های مشرف شدن به محضر امام زمان(عج)، تخلیه و تحلیه را دو امر مهم در مقدمه این امر دانست و گفت: فردی که می‏خواهد امام زمانش را ببیند، ابتدا باید سنخیت پیدا کند.
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی مبلغ و کارشناس مذهبی صبح امروز پیش از قرائت دعای پر فیض ندبه در مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: بسیاری قصد دیدن امام زمان(عج) را دارند و هر کاری برای این دیدار انجام می‏دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: شخصی که یک مغازه عطاری داشت و به عطار منتظر مشهور بود، جمعه‏ها مغازه خود را تعطیل و غسل جمعه می‏کرد و عاشق امام زمان(عج) بود؛ آرزو داشت که به محضر امام عصر(عج) برسد.

 

وی ادامه داد: روزی ملازمان حضرت حجت(عج) به دستور ایشان به مغازه عطار رفتند تا از او اجناسی خریداری کنند؛ با توجه که این ملازمان از اهل شهر نبودند، با پرسش فراوان متوجه شد که این افراد ملازمان امام زمان(عج) هستند؛ سپس اصرار کرد که وی را با خود به محضر امام زمان(عج) ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: ملازمان به عطار گفتند که ما تو را با خود می‏بریم اما اگر امام زمان(عج) شما را پذیرفت، اجازه حضور می‏یابی؛ عطار با ملازمان امام زمان(عج) حرکت کردند و در میان راه به آبی برخورد کردند که با استغاثه به حضرت حجت(عج) از روی آب در حال عبور بودند.

 

وی اظهار داشت: در میان راه باران شروع به باریدن کرد و عطار ناگهان به فکر صابون‏هایی که بر روی پشت بام مغازه بود و ممکن بود در زیر باران خراب شوند، افتاد؛ در این لحظه که از فکر امام زمان(عج) غافل شد، به زیر آب فرو رفت و ملازمان دست وی را گرفته و بالا آوردند.

 

مبلغ و کارشناس مذهبی ابراز کرد: در نهایت ملازمان به همراه عطار به نزدیک محل اقامت امام عصر(عج) رسیدند؛ ملازمان از امام زمان(عج) برای حضور عطار اجازه خواستند اما ایشان عطار را به داخل راه ندادند و عرضه داشتند که قلب این مرد به جای این که امام زمانی باشد، صابونی است.

 

وی تأکید کرد: استغاثه به امام زمان(عج) دو ویژگی مهم رافعیت و دافعیت را همراه دارد؛ استغاثه‏ای که مستمر باشد به طور حتم مورد پذیرش حضرت قرار می‏گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مرحوم کافی می‏گفتند که قصد رفتن به مهدیه تهران را داشتم و با جوانی که از خارج به ایران آمده بود برخورد کردم؛ وی برای شفای فرزند خود قصد رفتن به مهدیه تهران را داشت؛ مرحوم کافی آن فرد را به داخل مهدیه آورد و به او قول داد که فرزندش شفا پیدا کند و در ازای آن قول گرفت که حتما مسلمان شود.

 

وی ادامه داد: مرحوم کافی در دعای ندبه آن روز به فرد خارجی گفت که سرپا بایست، سپس به همه حضار اعلام کرد که حاجات خود را کنار بگذارید و فقط برای رفع مشکل این آقا دعا کنید؛ به وی نیز آموخت که فقط ندای یا صاحب الزمان(عج) را تکرار کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: زمانی که آن فرد به کشور خود بازگشت، مشاهده کرده بود که فرزند فلجش پس از 2 سال در حال راه رفتن است؛ وقتی که زمان شفا یافتن را فرزندش را پرسید، متوجه شد که همان لحظه که در مهدیه تهران ایستاده است و یا صاحب الزمان(عج) گفته، فرزندش نیز بر روی پای خود ایستاده است.

 

وی در توصیه به جوانانی که قصد دیدن امام زمان(عج) را دارند ابراز کرد: جوانانی که آرزوی دیدن امام عصر(عج) را دارند باید ابتدا به سنخیت برسند؛ برای این کار دو مرحله تخلیه و تحلیه لازم است که در تخلیه، انسان تمام رذایل و زشتی‏ها را از خود دور می‏کند.

 

مبلغ و کارشناس مذهبی اظهار داشت: تحلیه به معنای جایگزین کردن معروف به جای منکر است؛ فردی که می‏خواهد به خدمت امام زمان(عج) برسد باید روح و جان خود را از رذایل اخلاقی و عصیان‏ها پاک کند و دارای مکارم اخلاقی باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: انسانی که تخلیه و تحلیه را انجام دهد و دارای مکارم اخلاقی باشد، به مقامی می‏رسد که به جای این که او به محضر امام زمان(عج) مشرف شود، امام عصر(عج) به سراغ او می آیند؛ همانطور که حضرت حجت(عج) به دیدار سید عبدالکریم کفاش می‏رفتند.

 

وی تصریح کرد: این جوانانی که بامداد امروز به مسجد مقدس جمکران آمده‏اند، دغدغه امام زمان(عج) را دارند و اگر حضرت حجت(عج) فقط یک نگاه به دل‏های ما بکنند، کافی است؛ غیر مسلمانان به این مسجد آمده‏اند و شفا گرفته‏اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: چشم و گوش خود را پاک کنید؛ چشمی که منکر ببیند توانایی دیدن امام عصر(عج) پیدا نخواهد کرد؛ صاحب الزمان(عج) می‏فرمایند که شما اگر منتظر واقعی باشید، ما خودمان به دیدار شما می‏آییم.

 

وی به راهکار مهم رسیدن به سنخیت اشاره کرد و ادامه داد: برای رسیدن به سنخیت پس از تخلیه و تحلیه، باید یک کار انجام دهید که این کار را سید عبدالکریم کفاش انجام می‎داد؛ روزی دو بار برای جد غریب امام زمان(عج)، «امام حسین(ع)» گریه کنید تا چشمانتان لیاقت پیدا کند که امام عصر(عج) را ببیند.

 

مبلغ و کارشناس مذهبی اظهار داشت: گریه بر امام حسین(ع) گناهان کبیره انسان را پاک می‏کند؛ اگر بدبختی به حرم امام حسین(ع) برود، سعادتمند بیرون می‏آید؛ اگر برای سالار شهیدان اشک از چشمانتان جاری شود، خداوند تمام گناهانتان را می‏بخشد و حضرت زهرا(س) برای شما دعا می‏کنند.

 

وی در پایان تأکید کرد: گریه بر امام حسین(ع) باعث می‏شود که شما به سنخیت برسید و لیاقت دیدن امام زمان(عج) را پیدا کنید؛ چرا که امام حسین(ع) جد امام زمان(عج) است و هر کس برای سالار شهیدان گریه کند، دل صاحب الزمان(عج) را شاد کرده و ایشان را دلگرم می‏کند که پدرشان گریه کن دارد./840/پ201/ی

ارسال نظرات