۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۰۱۴۱
صبح شنبه؛

پیکر آیت الله واعظ طبسی از میدان شهدا به سمت حرم رضوی تشییع می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع جنازه پیکر مطهر آیت الله واعظ طبسی صبح شنبه از میدان شهدا به سمت حرم رضوی برگزار می شود.
آيت الله واعظ طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیکر مطهر آیت الله عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان فردا صبح در مشهد تشییع می شود.

 

پیکر این عالم ربانی که بامداد جمعه دارفانی را وداع گفت، فردا پانزدهم اسفندماه، 9 صبح با حضور مسؤولان کشوری و استانی، علما، فضلا، طلاب و روحانیان، از میدان شهدا به سمت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) تشییع می شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی جمعه گذشته هفتم اسفندماه به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان بستری شد و سرانجام علی رغم تلاش های کادر درمانی و تیم پزشکی ساعت 2:40 بامداد جمعه 14 اسفند دار فانی را وداع گفت.

 

گفتنی است، آیت الله واعظ طبسی افزون بر تولیت آستان قدس رضوی در منصب مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان بزرگ خدمت و تلاش های فراوانی برای حفظ انقلاب و نظام داشته است.

 

آیت‌الله طبسی چند ماه پس از قیام پانزده خرداد سال 1342به عنوان نماینده حوزه علمیه مشهد به محضر امام خمینی(ره) رسید و به پیشنهاد ایشان در مجلسی با حضور علما و طلاب حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و  ابعاد مختلف قیام پانزده خرداد را تشریح کرد که به دنبال این سخنرانی در قم دستگیر و به زندان قزل قلعه تهران منتقل شد. 

 

آیت الله واعظ طبسی سال 1344 پس از یک سلسله سخنرانی در رفسنجان بار دیگر ممنوع المنبر شد و در این سال ها با دیگر یاران انقلاب همچون شهید باهنر، شهید مطهری، شهید بهشتی و امثال ان ها آشنا شد و در سایه راهنمایی های امام خمینی(ره) به همراه دیگر روحانیان مبارز، کوشید تا زمینه شکل گیری تحولی اساسی در قالب انقلاب اسلامی را فراهم کنند./1308/202/ب1

ارسال نظرات