۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۰۱۵۵
رییس کمیته امداد امام خمینی‌:

افزایش فقر با تحقق عدالت منافات دارد/ صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پرویز فتاح، جنگ، تحریم و سیاست‌های غلط اقتصادی را سبب افزایش فقر، بیکاری و آسیب‌‌های اجتماعی خواند و با بیان این‌که این حجم فقر زیبنده نظام اسلامی نیست، از افتتاح صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خبر داد.
پرويز فتاح رييس کميته امداد امام خميني کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از کمیته امداد امام خمینی‌(ره) به عنوان بال عاطفی و رحمت نظام اسلامی نام برد که براساس فلسفه فکری امام راحل تأسیس شده است.

 

وی جنگ، تحریم و سیاست‌های غلط اقتصادی را سبب افزایش فقر، بیکاری، آسیب‌‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، مهاجرت‌های روستایی و ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج در جامعه خواند و تصریح کرد: این حجم فقر زیبنده نظام اسلامی نیست و با تحقق عدالت که شعار اصلی امام بوده است، منافات دارد.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بر رسیدگی به افراد محروم، درمانده و فقیر که توصیه قرآن کریم است، تأکید کرد و افزود: مردم با حضور پرشور در کمک‌رسانی به فقرا و تهیدستان و با انفاق و احسان خود، بساط فقر را از جامعه برچینند.

 

وی اظهار داشت: رویکرد کمیته امداد از آغاز تاکنون رویکردی دینی، فرهنگی و جهادی و تسریع در رسیدگی به افراد نیازمند، کم هزینه کردن کارها، پرهیز از حاشیه‌ها،‌ غیرسیاسی عمل کردن، سادگی و پرهیز از تشریفات اداری است.

 

فتاح خاطرنشان کرد: نگاه ما مبتنی بر رعایت احکام شرع در همه امور امداد و توجه ویژه و کاملا انسانی در جامعه تحت پوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار، سالخوردگان و افراد تحت پوشش با حفظ کرامت انسانی آنها است.

 

وی با بیان این‌که 330 هزار دانش‌آموز و 95 هزار دانشجو و طلبه در حال تحصیل تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: جامعه تحت پوشش امداد همواره همراه و همگام با نظام و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند و خاستگاه بسیاری از شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب‌(س) از این جامعه است.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: امداد یک درمانگاه موقت فقر در کشور است که کمک‌های آن معطوف به معیشت نیازمندان، درمان و بهداشت، مسکن، ازدواج، تحصیل فرزندان، تغذیه کودکان، بیمه تأمین اجتماعی، مشاوره خانوادگی، امور فرهنگی و زیارتی هزینه می‌شود.

 

وی با بیان این‌که نگاه ما در کمیته امداد یک نگاه کاملا علمی و سیستمی نسبت به جامعه تحت پوشش است،‌ حرکت‌های سنتی را در وضعیت فعلی جوابگو ندانست و گفت: بنا داریم از فن‌آوری‌های نوین در اخذ صدقات، طرح اکرام و محسنین و پرداخت‌ها استفاده کنیم.

 

فتاح گفت: بنا بر توصیه علما و استنباط از آیات کریمه قرآن اعتقاد داریم اجر پرداخت وام قرض‌الحسنه بسیار بالاتر و مؤثرتر از کمک‌های بلاعوض است از این‌رو در اسفندماه صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد را در سراسر کشور افتتاح می‌کنیم.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که تعریف خط فقر در کشور ایران پیچیده شده است، تأکید کرد: اگرچه یارانه‌ها به صورت فراگیر پرداخت می‌شود اما از منظر عدالت اجتماعی اقدامی ناصحیح و نادرست است و حتما باید اصلاح شود.

 

وی کار کمیته امداد را فراجناحی، فرامذهبی و فراقومی خواند و افزود: سرمایه اصلی کمیته امداد افزایش اعتماد عمومی مردم است، از این‌رو با همه مؤسسات خیریه تعامل مناسب داریم اما مردم مراقب باشند که هر مؤسسه‌ای با هر عنوان مقدس، خیریه نیست./920/پ202/ی

ارسال نظرات