۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۲۰۱۵۸
حجت الاسلام ماندگاری:

دنیادوستیِ لحظه ای، آفت محبت خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری در حرم رضوی گفت: اگر محبت خدا بر ما حاکم شود هیچ چیزی نمی تواند ما را از دوستی با خدا بازدارد و برای لحظاتی کوتاه طبق میل خود عوامل دنیایی را بر خدا و اهل بیت ترجیح نمی دهیم.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، صبح امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) اظهار کرد: اگر محبت خدا بر ما حاکم شود هیچ چیزی نمی تواند ما را از دوستی با خدا منحرف کنند بنابراین دنیاپرستی و بستگان را بر خدای متعال و حجت خدا ترجیح نمی دهیم.

 

وی بیان کرد: برخی افراد هنگامی که فرزند یا اطرافیانشان مرتکب منکری می شود، حاضر به نهی آنها نیستند در حالی که مدعی دوست داشتن خدا هستیم ولی در عمل راضی به ناراحتی فرزند و خانواده خود نیستیم.

 

کارشناس دینی رسانه ملی عنوان کرد: گاهی نماز اول وقت را به دلایلی چون تماشای سریال مورد علاقه، قرار ملاقات ها و مهمانی هابه تأخیر می اندازیم در حالی که خدا را دوست داریم اما در آن لحظه موضوعات دیگر را بر خدادوستی ترجیح داده ایم.

 

وی افزود: گرفتن مجالس عروسی همراه با گناه و شادی های کذایی نمونه ای از ترجیح دنیا بر دوستی خداوند است، علی رغم اینکه ابراز خدادوستی می کنیم، اما حاضر به گذشتن از مجالس عروسی با شادی های غیردینی نیستیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که مشکل مردم مدینه و کوفه دنیادوستی بود، خاطرنشان کرد: مردم مدینه مسلمان بودند و حضرت فاطمه زهرا(س) را دوست داشتند که به عیادت آنان می رفتند و ضمن اینکه خدا و اهل بیت(ع) را دوست داشتند، خانواده، کسب و کار، شغل و درآمدشان را که به معنای دنیا است بیشتر از خدا البته برای لحظاتی دوست داشتند.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا اظهار کرد: خداوند مخالفتی با مال دوستی ندارد به طوری که اگر در حال اقامه نماز در اماکن عمومی نسبت به مال خود احساس خطر کردید، طبق فتوای علما برای حفظ مالتان حق شکستن نمازتان رادر آن لحظه دارید اما به طوری کلی نباید علاقه به مال دنیا بر دوستی با خدا غلبه کند.

 

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: کاسبان، کارمندان، نیروی های انتظامی و قاضیان به مراتب بیش از مردم عادی در معرض پول شبهه ناک قرار دارند که اگر به خاطر اهل بیت و خدای متعال از آن بگذرد عملی ارزشمند انجام داده است.

 

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد:  سیاست شیطان به عنوان دشمن قسم خورده آدم گام به گام است و خاکریز به خاکریز جلو می آید، اگر به اشارات شیطان توجه کنید بدانید که در خاکریز اول نمی ماند و قدم به قدم به انسان نزدیک می شود./1308/202/ب1

ارسال نظرات