۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۱۷۵
امام جمعه زرند:

مراسم عزاداری حضرت زهرا حماسی و به دور از خرافات و بدعت‌ها برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند با بیان این که بانوان سعی کنند با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، معنای حقیقی حجاب را در جامعه نهادینه کنند، گفت: مسأله شهادت حضرت زهرا(س) یک مسأله عادی و معمولی نیست و ایام سوگواری بزرگ بانوی اسلام باید به صورت حماسی و عاشورایی و به دور از خرافه‌ و بدعت‌ها برگزار شود.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) به محضر حضرت ولی عصر(عج) به سه محبت دنیایی از نظر حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: روایتی مقدس از حضرت فاطمه زهرا(س) وارد شده است و می فرمایند: «حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ» از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد «تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ» تلاوت قرآن، «و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه» نگاه به چهره پیامبر خدا «و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه » و انفاق در راه خدااست.



وی با بیان این که دهه اول و دوم فاطمیه را مراسم باشکوه برای آن حضرت برگزار کنیم، بیان کرد: همه ما مدیون حضرت زهرا (س) هستیم، مجالس اهل بیت ایام فاطمیه و همینطور ایام اربعین یک مقدار کم رنگ است، ما نباید منتظر بانی و هیأت امنای مسجد باشیم، ایام فاطمیه است و ما باید مجلس عزا داشته باشیم و برنامه ریزی داشته باشیم.

 


امام جمعه زرند تصریح کرد: امام علی(ع) فرموده‌اند «خداوند برای ما، شیعیان و پیروانی برگزیده است که ما را یاری می‌کنند، با خوشحالی ما خوشحال می‌شوند و در اندوه غم ما، محزون می‌گردند» و هر چه عشق و علاقه آنها به اهل بیت بیشتر باشد ضامن اجرا پیدا می کند گناه از جامعه رخت برمی بندد و شهر پاک می شود.

 


حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: باید در زندگی خود حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهیم و در مباحث ازدواج، سادگی، جهیزیه، ایثار و از خود گذشتگی، همسرداری و کمک به فقرا از آن حضرت درس بگیریم.

 


وی در بخش دیگری از سخنانش به ولایت مداری آن حضرت اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) یگانه حامی حضرت علی(ع) بودند تاجایی که جان خود را فدای ولایت آن حضرت کردند، و درس های زیادی را آن حضرت به ما دادند و بهترین الگوی زن مسلمان امروز حضرت زهرا(س) است.

 


امام جمعه زرند یادآور شد: جوانان باید کتاب های را که درباره زندگی و شخصیت بانوی بزرگوار اسلام حضرت زهرا(س) نوشته شده است را مطالعه کنند تا نسبت به شخصیت آن بانوی بزرگوار آگاهی بیشتری داشته باشند و با حضور در مساجد و تکایا همراه با سخنرانی و عزاداری عشق و علاقه خود را به ساحت مقدس آن حضرت نشان دهند.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی از جمله ارزش های فاطمی را حرمت و حریم همسرش را نگه داشتن، به تربیت فرزندان توجه داشتن، عبادت مخلصانه، دعا، سخاوت، شجاعت و رشادت ایشان را برشمرد و ابراز کرد: شخصیت این بانو به قدری بود که پیامبر عظیم الاشأن اسلام تعظیم می کرد و دست دخترش را می بوسید و این تعظیم سرخیل موجودات عالم آفرینش در مقابل دخترش برای معرفی شخصیت والای ایشان و الگو قرار دادن او در زندگی ما انسانها است.

 


وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) یک انسان دلسوز، فرا انسان، نسبت به ما عاطفه دارند. ما را می‌ شناسند و توسل به وجود مقدس ایشان طبیعتا آثار وضعی و آثار تربیتی فراوانی در زندگی ما دارد؛ همه باید سعی کنیم تا ولایتمداری و ارادت خود را در عمل نشان دهیم.

 


امام جمعه زرند تأکید کرد: بانوان سعی کنند با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، معنای حقیقی حجاب را در جامعه نهادینه کنند و مسأله شهادت آن حضرت یک مسأله عادی و معمولی نیست و ایام سوگواری بزرگ بانوی اسلام باید به صورت حماسی و عاشورایی برگزار شود و به دور از خرافه‌ها باشد و همچنین بدعت‌گذاری نشود.

 


حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت: شخصیتی همچون فاطمه زهرا (س) با آن همه الهامات و توجهاتی که از سوی خداوند می‌شد باید الگوی تمام بانوان باشد و از زندگی ایشان سرمشق بگیرند./9709/302/ب1

ارسال نظرات