۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۱۷۶
آیت الله مجتهد شبستری:

مردم در انتخابات خوش درخشیدند/ مسؤولان پاسخ حضور ملت را بدهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به حضور ملت در پای صندوق های رأی، گفت: مسؤولان پاسخ حضور ملت را بدهند و مشکلات مردم را حل کنند.
آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز، با اشاره به جشن نیکورکاری و اهمیت دستگیری از نیازمندان، اظهار داشت: دستگیری یکی از عوامل بخشش گناهان است.


وی با بیان این‌که یکی از وظایف دولت اسلامی توجه به مستضعفان وحمایت از آن ها است، افزود: علاوه بر دولت مردم نیز لازم است پای کار باشند، یاری از مستمندان باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر حضور ملت در جشن نیکوکاری و ادای حق مستضعفان، تصریح کرد: ملت آذربایجان در امور خیر همیشه پیشگام بودند و به امید خدا لازم است بار دیگر نیز در این امر پیشگام باشند و حرکت خیرمدارانه خود را انجام دهند.


وی با اشاره به ارزش درختکاری و اهمیت فضای سبز، آن را یک مسأله اساسی دانست و اذعان داشت: توجه به مسأله فضای سبز در  ردیف مسائل اقتصادی و فرهنگی است و کم اهمیت تر از این امور نمی باشد، درختکاری در دارا بودن هوای پاک بسیار مؤثر است.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به هوای آلوده شهر های بزرگ و کلان شهرها، خاطرنشان کرد: درختکاری در کلان شهرها از اهمیت بالائی برخوردار است، اگر هر فرد در ایران اسلامی بتواند یک نهال بکارد میزان فضای سبز در کشور بیشتر خواهد شد.


وی ابراز داشت: قطع درختان یک امر نا مطلوب و غیر ارزشی است، اگر برای احداث مراکز صنعتی درختی قطع شود این کار نه با عقل سازگار است و نه با شرع، قطع درختان بدون علت حرام است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به دیدار الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به وی نصیحت هایی در خصوص توجه به حقوق مردم داشتند، مردم آذربایجان دارای اکثریت شیعه است و باید در انجام تکالیف آزاد باشند.


وی انتخابات 7 اسفند را برگ زرینی از تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را نماد مردم سالاری دینی عنوان کرد و ابراز داشت: نظام در این 37 سال با پشتیبانی مردم در همه صحنه ها درخشیده و در 7 اسفند بار دیگر مردم حماسه بزرگری را آفریدند.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری انتخابات در امنیت کامل و به دور از کوچک ترین هرج و مرج، ادامه داد: ملت بزرگ ایران در این آزمون بزرگ پیروز بیرون آمدند و بار دیگر توطئه های استکبار جهانی، آمریکا و پیر استعمار را خنثی و عقیم گذاشتند.


وی با بیان این‌که مردم به وظیفه خود عمل کردند و در صحنه های لازم حاضر شدند، اظهار داشت: مسؤولان کشور نیز پاسخ این حضور ملت را بدهند و به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند،  وکلای ملت باید به مسئله اشتغال و بهبود معیشت مردم توجه و در اولویت قرار دهند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر توجه به امر فرهنگ و حاکم شدن فضای اسلامی در دانشگاه ها و ادارات کشور، گفت: ملت علی رغم تبلیغات داخلی و معاندان خارجی در این عرصه توانستند خوب بدرخشند و حماسه بزرگی را بیافرینند.


وی در پایان از لطف مردم نسبت به خویش برای انتخاب وی در مجلس خبرگان رهبری و از دست اندرکاران برگزاری انتخابات به خصوص هیئت اجرایی و نظارت تشکر کرد./854/پ202/ج

ارسال نظرات