۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۲۰۲۱۴
امام جمعه اصفهان:

مجلس دهم بدور از گرایشات حزبی خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با تشکر از حضور مردم در انتخابات گفت: منتخبان مردم از قشرهای مختلف ملت به مجلس‎ها راه یافتند و بدون گرایش به یک حزب و یا جناح خاص باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدیوسف طباطبایینژاد، در خطبههای این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با تشکر از حضور باشکوه مردم در انتخابات گفت: حضور مردم در انتخابات بسیار خوب و جالب بود، البته بهتر هم میتوانست باشد و با توجه به آمارهای ارائه شده 62 درصد در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: در این انتخابات هم هر کس هم به هر کسی که دلش خواست رأی داد و هیچ اجبار و زوری هم در کار نبود، در شمار منتخبان مردم از هر گروه و حزبی هم رأی آوردند، مجلس، مجلس حزب و گروه خاصی نیست، بلکه مجلس ملت است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که برخی میخواهند القا کنند که از یک گروه خاص در مجلس شورای اسلامی حاضر شدند، ابراز کرد: در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از میان مردم حاضر شدند و این حرفهایی که برخی میزنند که از گروه ما مجلس تشکیل شد، این حرفها بچگانه است.

وی ادامه داد: باید به منتخبان مردم گفت که سفارشهای رهبر معظم انقلاب را باید عمل کنیم، انتخابات را که با هم جمع میشویم باید رفاقت خود را در این انتخابات حفظ کنیم، باید به این فکر کنیم که برای مردم صبور و خدوم که با وجود مشکلات اقتصادی در انتخابات شرکت کردند، کاری صورت دهیم.

آیتالله طباطبایینژاد خاطرنشان کرد: خانه ملت اتاق فکر جامعه است، باید کاری کنند که بیکاریها را پایان دهند و کم کارها را پایان دهند، بدون این که سخن از حزبگرایی باشد که حزب من رأی آوردم، نمایندگان باید خدمت بکنند تا شکر این توفیق و شکر این خدمت را به جا بیاورند.

وی با اشاره به مسأله آب و  بحران آب ابراز کرد: بارندگی در مرکز استان بسیار ضعیف بوده است و آب پشت سدها بسیار کم بوده است، دولت باید نظارت داشته باشد که نظارت ندارد، باید دولت در منطقه اصفهان و چهارمحال بختیاری، نظارت کند و همچنین باید خودمان سعی کنیم که صرفجویی کنیم و همچنین کشاورزان باید سعی کنند که آبیاری خود را مکانیزه کنند که به جای یک هکتار، ده هکتار آب بدهیم.

امام جمعه اصفهان با گرامیداشت 15 اصفهان و هفته درختکاری ابراز کرد: کاشت درخت یک امر اقتصادی است، اصلا بالاتر از مسائل اقتصادی است، اصلا هوای پاک نیاز انسان در زندگی است، درخت و فضای سبز هوا را سالم نگاه میدارد، آن وقت است که میتوانیم از مال و اقتصاد استفاده بکنیم، همه باید قدر درختها را بدانیم، قدر فضاهای سبز را بدانیم، باید به این شعار عمل بکنیم که هر ایرانی یک درخت داشته باشد.

وی با گرامیداشت تأسیس کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) گفت: تأسیس کمیته امداد بعد از 22 روز بعد از انقلاب اسلامی بود، امام خمینی(ره) نخستین کاری که صورت داد این بود که دستگاهی برای رسیدگی و شناسایی فقرا تشکیل داد، این وظیفه ما است، فقرا به گردن ما حق دارند، یکی از دغدغههای مسؤولان باید رسیدگی و شناسایی به فقرا باشد، هفته آینده هم هفته احسان و نیکوکاری است.

آیتالله طباطبایینژاد همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ابراز کرد: باید سعی کنیم که زندگی ما فاطمی باشد، حضرت فاطمه(س) فرمودند من نگاه به پیامبر اکرم(ص) را بسیار دوست دارم، زمانهایی بود که مینشستند و به حضرت نگاه میکردند، همچنین ایشان انفاق را بسیار دوست داشتند.

وی با تسلیت درگذشت آیتالله واعظ طبسی و مدیر و مدبر خواندن ایشان، درگذشت کارگردان و هنرمند انقلابی را تسلیت گفت و ادامه داد: مرحوم فرجالله سلحشور در بسیاری از کشورهای عربی تسلیت گفتند، داستان حضرت یوسف، مردان آنجلس و تصمیمشان هم این بوده که کارهایش قرآنی باشد، خدا ایشان را رحمت کند./914/پ201/ج

ارسال نظرات