۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۰۲۲۳
امام جمعه خوی:

تروریست شمردن حزب الله هدیه شورای همکاری به اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسام شکوری با اشاره به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس درباره تروریست خواندن محور مقاومت لبنان، گفت: شورای هماهنگی خلیج فارس با این بیانیه در واقع ماهیت وابستگی و هم پیمانی با استکبار و رژیم صهیونیستی خویش را به نمایش گذاشت.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی با اشاره به اجلاس اخیر حاکمان 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، امارات، بحرین، قطر، عمان و کویت اظهار داشت: این شورا طی یک اقدام خصمانه و شرارت آمیز علیه محور مقاومت طی بیانیه ای حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی خواند.

 

وی افزود: شورای هماهنگی خلیج فارس با این بیانیه در واقع ماهیت خویش را که همان وابستگی و هم پیمانی با استکبار و رژیم صهیونیستی است، به نمایش گذاشته و از این طریق هدیه ای به رژیم صهیونیستی تقدیم کردند.

 

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: در واقع حاکمان این کشورها ذلت و درماندگی خود را در برابر رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند که به جای قدردانی از حزب الله که با رژیم صهیوینستی و دشمن مسلمانان و اعراب می جنگد او را تروریست معرفی می کنند.

 

ملت ایران روحیه احساس و نیکوکاری را مدیون فرهنگ اهل بیت هستند

حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه با توصیه مردم به رعایت کردن تقوا ابراز کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: «ای مردم روز قیامت در برابر شماست و عوامل مرگ پیوسته شما را به پیش می راند سبک بار شوید تا به قافله برسید».

 

وی در ادامه با تبریک روز تأسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: کمیته امداد از جمله یادگارهای رهبر کبیر انقلاب است و قطعا مردم نوع دوست ایران در آستانه عید باستانی نوروز در فکر نیازمندان جامعه خواهند بود که امیرمؤمنان(ع) فرمود محبوبترین مؤمن نزد خداوند کسی است که مؤمن فقیری را در تنگ دستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند.

 

امام جمعه خوی گفت: مردم متعهد و ولایت مدار ایران احسان و نیکوکاری را مدیون فرهنگ اهل بیت(ع) هستند که در طول سالیان متمادی با این ویژگی در سطح جهان معروف و مشهور هستند.

 

حراست از منابع طبیعی رسالت دینی و ملی هر ایرانی است

خطیب جمعه خوی با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی که از روز 15 تا 22 اسفند ماه است، اظهار داشت: امروز موضوع طبیعت و منابع طبیعی از جمله موضوعات اساسی و مهم در سطح جهان محسوب می شود.

 

وی گفت: زندگی ماشینی انواع مواد شیمیایی، گسترش جمعیت، ساخت و سازهای بی رویه، نبود برنامه ریزی در بهره گیری از طبیعت، آلودگی هوا از طریق فعالیت های صنعتی از جمله تهدیدات منابع طبیعی است که باید مورد توجه آحاد جامعه بشری قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به نخستین روز هفته منابع طبیعی که روز درخت کاری نامگذاری شده است، اظهار داشت: در نوع روایات اهل بیت بر درخت کاری به ویژه کاشتن درختان میوه توصیه أکید شده است.

 

جلوگیری از فراموشی و تحریف از برکات راهیان نور است

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 20 اسفند روز راهیان نور، بیان کرد: جلوگیری از فراموشی و تحریف، مشاهده آثار رشادت ها و مظلومیت های رزمندگان، آشنایی با جنایت های دشمنان ملت ایران، قدرشناسی از ایثارگری های شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، مشاهده آثار و برکات مقاومت ایثارگرانه یک ملت و در نهایت ایجاد ارتباط میان نسل اول انقلاب با نسل های بعدی از جمله آثار و برکات کاروان های راهیان نور است که در این زمینه لازم است از متولیان برنامه، سپاه پاسداران و بسیج قدردانی و سپاسگزاری کرد./936/202/ب1

ارسال نظرات