۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۲۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان:

رستگاری بانوان در گرو پیروی از سیره حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این که ترویج سیره حضرت زهرا(س) الگوی شایسته‌ای برای خانواده اسلامی است، گفت: زنان جامعه باید سبک زندگی ایشان را الگو قرار بدهند و بدانند که رستگاری آنان در پیروی از سیره فاطمه زهرا (س) است.
حجت‌الاسلام مهدي عرب‌پور امام جمعه موقت کرمان

حجت الاسلام مهدی عرب پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبین شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) یکی از چهار بانوی است که به فرموده پیامبر «بدون حساب وارد بهشت می شود» و این روایت هم در کتب شیعه و هم در کتب اهل سنت آمده است.

 


وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) دارای یک شخصیت معنوی است، که مثل این شخصیت کسی در بین زنان نبوده؛ پیامبر خدا می فرمایند: «دختر من زهرا سرور زنان عالم است از اول تا به آخر» و نکته ای که باید به آن توجه شود، درست است در ذات و وجود فاطمه زهرا یک طهارت و یک پاکی است که این ها داشتند و به ارث برده است و اما در کمال و رسیدن به این جایگاه چیزی نیست جز به عبادت و بندگی خدا؛ حضرت زهرا(س) در عبادت و بندگی خدا آنچنان بودند که خداوند متعال به ملائکه می فرمایند «نگاه کنید این زهرا بنده من است که این چنین من را عبادت می کند و سرآمد است».

 


حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: فاطمه شدن و در جایگاه فاطمه قرار گرفتن و کسی هم عِدل و برابر او نباشد چیزی است که با آن دو تلاش وآن بندگی خاص فاطمه زهرا شکل گرفته و چیزی نیست که در دیگران نیست و در فاطمه وجود داشته، بلکه در همه این استعداد است و برای خوب شدن فاطمه عبادت و بندگی را در حد اعلا به دست گرفت و و آن هم در سنین نوجوانی و جوانی در جایگاه معنوی بالای قرار گرفت که پیامبر خدا او را مادر خطاب می کند و جلوی پای او می ایستد و رضایت خودش را در رضایت فاطمه(س) می داند.

 


امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: حتی در روایات هم آمده است، که رضایت زهرا(س) رضایت پروردگار است، که باز در روایات وارد شده است که خداوند با رضایت حضرت زهرا(س) از بندگان راضی می شود، بنابراین فاطمه زهرا(س) یک مقام برجسته دارد و این مقام برجسته با بندگی حاصل شده است.

 


وی ابراز کرد: زندگی حضرت زهرا (س) یک زندگی سراسر اندرز، پند، اسوه و الگو برای کسانی است که می خواهند این گونه زندگی کنند هم در تربیت فرزند، دفاع از ولایت و اسلام، دفاع از توحید، عبادت های شبانه و نمازهای طولانی و دعاهای که داشتن از هر جهت الگو برای همگان است که امیدواریم با درس گرفتن از این بانوی بزرگوار زندگی با سعادتی برای خود داشته باشیم.

 


حجت الاسلام عرب پور با بیان این که حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی صبر، حلم، علم و ایستادگی در برابر ظلم و ستم برای زنان هستند، یادآور شد: دختر پیامبر اکرم، سیمای پرفروغ ایمان، نمونه روشن تقوا، و اسوه تمام‏عیار زن مسلمان است.

 


امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: فاطمه (س) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است و حضرت زهرا(س) هم در سخن، معلم حجاب و هم در رفتار، اسوه عفاف بود و
 جایگاه قرآن در نزد فاطمه (س) بسیار ارزشمند و اهتمام وی در آموزش و تعلیم کتاب الهی بسی بلند و درخور توجه است؛ ایشان به تأسی از پدر گرامیش در تلاوت قرآن مُصّر بود.

 


وی افزود: حضرت فاطمه (س) در بیان و عمل نسبت به دستورات دینی بسیار پر تلاش بود، حقیقت در سخن، تقوا در عمل، عدالت در رفتار و کردار، مفاهیمی بود که از پدر آموخت و آنگونه به کار بست که رسول خدا (ص) بارها او را ستود و در وصفش فرمود: «فداها ابوها» فاطمه (س) بستر پذیرش رسالت نبوی را با درایت خویش گستراند.

 


حجت الاسلام عرب پور در پایان اضافه کرد: خانه داری، همسرداری، توجه به فقرا و مستمندان و انفاق به فقرا از دیگر ویژگی های برجسته و مهم حضرت فاطمه (س) به شمار می روند و بعد حجاب و عفاف نیاز امروز جامعه ماست و در این مورد حضرت فاطمه (س) سرمشق مناسبی برای زنان جامعه به شمار می روند.

 

وی ادامه داد: زنان جامعه باید سبک زندگی ایشان را الگو قرار بدهند و بدانند که رستگاری آنان در پیروی از سیره فاطمه زهرا (س) است و این بانوی گرانقدر عفاف و حجاب را به عنوان ارزش الهی مد نظر قرار دادند و در اوج پاکدامنی سیره اخلاقی خود را بر اساس تعالیم الهی بنا نهاد./9709/302/ب1

ارسال نظرات