۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۲۸۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

طرح «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه اراک برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه شاخص اراک خبر داد و گفت: این طرح که همه ساله از سوی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه برگزار شده امسال نیز همچون سال های گذشته اجرایی می شود.
حجت الاسلام آيت الله عباسيان مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: حضرت فاطمه(س) به علت شخصیت والایی که داشتند نه‌ تنها الگوی زنان بلکه الگوی کاملی برای تمام انسان‌ها هستند.

 

عفت و حیا ویژگی بارز حضرت فاطمه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: شناخت زوایای زندگی دختر پیامبر(ص) نقش مهمی در سعادت انسان ها دارد و در این راستا صبر، تقوا، استقامت و سبک زندگی این بانو باید به‌وسیله دانش‌آموختگان رشته‌های قرآنی و مذهبی برای مردم بازگو شود.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان این که ویژگی بارز حضرت فاطمه(س) عفت و حیا بوده و شیعیان باید در همه تهاجم های فرهنگی عفت و حیا را مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: عزاداری در مناسبت‌های غم‌انگیز مذهبی نمادی از علاقه به اهل‌بیت(ع) و راهی برای خودسازی انسان در برابر وسوسه‌های دنیایی است.

 

شناخت ابعاد و زوایای زندگی حضرت زهرا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه شاخص اراک خبر داد و بیان داشت: این طرح همه ساله از سوی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه اجرایی می‌شود و امسال نیز همچون سال های گذشته اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان این که هدف از برگزاری طرح «سوگواره یاس نبوی» شناخت ابعاد و زوایای زندگی حضرت زهرا(س) است، اظهار کرد: اوقاف از تمام ظرفیت خود برای معرفی شخصیت والای زهرا(س) استفاده می‌کند.

 

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 5 شب آخر ایام فاطمیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: تمرکز سازمان جهت اجرای طرح سوگواره یاس نبوی تبیین سیره ایشان ویژه بانوان و دختران نوجوان است، این قشر در معرض هجوم افکار غلط غربی قرار دارند، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و دعوت از سخنرانان ویژه قصد داریم تا سدی در برابر حملات دشمن بر اعتقادات و باورهای دینی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عباسیان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 5 شب آخر ایام فاطمیه، 20 تا 25 اسفندماه خبر داد و گفت: در این 5 شب از اساتید برجسته کشوری، استانی و شهرستانی دعوت به عمل آمده، سخنرانان در بقاع شاخص شهرستان اراک نظیر امامزادگان آمنه خاتون(س) و عبدالله(ع) و امامزاده محمدعابد(ع) حضور خواهند یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه توزیع کتاب مسابقه یاس نبوی، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهراء(س) احصاء موقوفات شاخص دارای نیت مربوط به حضرت زهرا(س) را از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی عنوان کرد./842/302/ب1

ارسال نظرات