۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۲۰۳۲۴
امام جمعه ایرانشهر:

مراقبت از طبیعت وظیفه‌ای انسانی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایرانشهر گفت: مراقبت و محافظت از طبیعت زیبای الهی یک وظیفه انسانی و دینی است زیرا همه آفرینش خداوند از جمله دریا، صحرا، کوه، جنگل و درخت در خدمت انسان است و انسان هم باید از آن مراقبت کند.
ابطحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری که امروز در سایت جدید دانشگاه آزاد ایرانشهر برگزار شد، گفت: مراقبت و محافظت از طبیعت زیبای الهی یک وظیفه انسانی و دینی است زیرا همه آفرینش خداوند از جمله دریا، صحرا، کوه، جنگل و درخت در خدمت انسان است و انسان هم باید از آن مراقبت کند.


امام جمعه ایرانشهر افزود: خداوند تبارک و تعالی می فرماید هر آنچه که بر روی زمین است، همه مسخر و تحت سلطه و در خدمت انسان برای استفاده و بهره برداری او است.


وی بیان کرد: پیامبر اکرم تاکید زیادی بر احترام و نگهداری از درخت به ویژه درخت خرما داشتند و ما باید فرهنگ نگهداری و مراقبت از درخت را در جامعه برای حفظ این ریه های تنفسی زمینی گسترش دهیم.


حجت الاسلام ابطحی اظهار داشت: یکی از باقیات الصالحات انسان وقتی از دنیا برود بعد از نوشتن کتاب و قرآن و جاری کردن چشمه ای، کاشتن درخت است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و این یک سنت حسنه و نیکی است و باید همیشه متدوام و مستمر باشد.


امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: متاسفانه نسل امروز ما با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی آسیب های غیر قابل جبران به طبیعت وارد می کند که سبب ضرر ما است و همه ما باید توجه خاصی داشته باشیم، باید به طبیعت و فضای سبز سطح شهرستان توجه بیشتری شود تا فضای دلنواز و سرخوشی را شاهد باشیم./831/203/ب1

ارسال نظرات