۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۳۳۵
روزنامه صهیونیستی:

حزب الله خود را برای جنگی بزرگ علیه اسرائیل آماده می‎کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه عبری یدیعوت احرونوت تصریح کرد: حزب الله لبنان در حال آماده سازی خود برای جنگی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی است.
نظاميان حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت: حزب الله لبنان معتقد است که می تواند در آینده ای نزدیک جنگی بزرگ را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کند.

 

این روزنامه تاکید کرد که جنگ آینده همانند جنگ سال 2006 نخواهد بود. یک منبع دیگر گفته است که بیشترین نگرانی اسرائیل از تجربه هایی است که حزب الله از جنگ در سوریه کسب کرده است و اکنون این جنبش همانند گذشته دفاعی عمل نمی کند، بلکه قادر به حمله گسترده علیه اراضی اشغالی نیز خواهد بود.

 

یدیعوت احرونوت اظهار داشت که حزب الله تجربه های زیادی کسب کرده است و می تواند از شبکه های ارتباطی پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند و این جنبش می تواند در جنگ آینده با اسرائیل از تمامی این فناوری ها استفاده کند.

 

روزنامه یدیعوت احرونوت همچنین آورده است که حزب الله اکنون موشک های بالستیکی و موشک های پیشرفته دیگری همچون اسکاد، موشک ایرانی فاتح 110 و موشک های ام 600 را در اختیار دارد.

 

این روزنامه به نقل از جفری وایت تحلیلگر مسائل دفاعی در انجمن سیاست های خاور نزدیک در واشنگتن تاکید کرد که حزب الله اکنون می تواند با موشک هایی که در اختیار دارد سراسر اسرائیل از جمله مراکز فرماندهی، فرودگاه ها و اهداف بزرگ اقتصادی را با دقت تمام هدف قرار دهد.

 

روزنامه مذکور تصریح کرد که سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا با اشاره به توانایی این حزب به هدف قرار دادن کارخانه های تولید مواد شیمیایی در حیفا و کشتن هزاران اسرائیلی مهر تاییدی بر این مساله گذاشت.

 

وایت در پایان اظهار داشت که علاوه بر این، حزب الله سامانه های دفاعی هوایی پیشرفته و موشک های دریای کروز را که می تواند نیروی دریایی اسرائیل و سکوهای نفتی این رژیم را هدف قرار دهد، در اختیار دارد./994/ب103/د

ارسال نظرات