۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۰۳۳۶
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج مبانی قرآنی در جامعه مانع نفوذ فرهنگی دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه ستاد هماهنگی قرآن و عترت این اداره کل، گفت: 12 هزار و 300 نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 11 رشته قرآنی شرکت کردند.

 

وی با بیان این که 230 مربی قرآنی در اجرای این طرح همکاری کردند، افزود: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 20 شهر استان و در 26 مکان برگزار شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در هشت رشته قرآنی و سه رشته موضوعی برگزار شد، گفت: بیش از 12 هزار قرآن آموز در 265 کلاس طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، احیای فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی را یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فرهنگ راستین بهره لازم را ببریم زندگی ما هدفمند خواهد بود.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.

 

وی ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: دلگرم‌ترین لحظات انسان در مواقع ارتباط با خداوند است و تدبر در قرآن و نماز موجب ارتباط انسان با خداوند می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که باید توجه جدی به فرامین مقام معظم رهبری داشته باشیم و زندگی خود، اقتصاد، اجتماع و خانواده را قرآنی کنیم، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم یکی از مسائل بسیار مهمی است که در انسان تاثیر فراوان می‌گذارد و مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن کریم اهمیت فراوانی می‌دهند و در این زمینه تاکیدات فراوانی داشتند.

 

وی با بیان این‌که اگر به دستورات قرآن کریم عمل کنیم سعادتمند می‌شویم، ادامه داد: مدیریت و اخلاق ما باید قرآنی باشد و مشکلات دنیای امروز این است که با معارف قرآنی فاصله گرفتیم و ظرفیت قرآن کریم بسیار بالاست و هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که قرآن ‌آموزان و فعالان قرآنی گنجینه ارزشمند معنوی استان مازندران هستند، گفت: همه مسؤولان باید از گنجینه‌های قرآنی استان محافظت و حمایت کنند تا شاهد جامعه قرآنی در کشور باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر استفاده حساب شده از معارف قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اذعان داشت: اگر ما ابزار دقیقی از قرآن برای مبارزه با جنگ نرم بسازیم، صدها ابزاری که از امور واهی ساخته شده از بین خواهد رفت.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به حضور پر شور ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه امسال با بیان این‌که انتخابات لبیک به فرامین رهبری بوده است و ملت ایران نشان دادند هنوز پایبند به انقلاب اسلامی و ارزش‌های قرآنی هستند، افزود: خروجی انتخابات نفع عمومی ملت ایران و ناامیدی دشمنان خارجی و سرسپردگان و نوکران داخلی آنها بوده است.

 

وی با بیان این‌که ملت ایران نخواهند گذاشت تا اسلام و قرآن و ارزش‌های دینی از دست‌شان گرفته شود و نسبت به گذشته پایبندتر خواهند بود، ادامه داد: نمایندگان منتخب مردم رفاقت با یکدیگر را جدی‌تر از گذشته داشته باشند و با تمام قدرت مقابل استکبار ایستادگی کنند و خدمت به مردم سرلوحه کارشان قرار گیرد./950/202/ب1

ارسال نظرات