۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۲۰۳۳۷
مشاور فرهنگی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

بسترسازی فعالیت نخبگان در فضای مجازی/ موازی کاری در تبلیغ اینترنتی معنایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حضور علمی و صنفی طلاب در فضای مجازی و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در این عرصه، گفت: مسؤولان با تخصیص بودجه مناسب برای فعالیت نخبگان در فضای مجازی، بسترسازی کنند.
تبليغ اينترنتي

سید محسن هاشمی، مدیر پایگاه اینترنتی حوزه کوئست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سازو کارهای فعالیت‌های علمی و صنفی طلاب در فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی را نباید نسبت به فضای خارجی دست کم گرفت؛ طلاب با تمام ظرفیت‌هایی خود و به انحاء مختلف در فضای مجازی فعالیت داشته باشند.

 

طلبه مبلغ و مشاور فرهنگی ادامه داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حضور روحانیت در فضای مجازی و سیره عملی مراجع عظام تقلید در ورود به فضای مجازی، می‌توان به اهمیت حضور علمی و صنفی طلاب در این عرصه پی برد.

 

هاشمی ابراز کرد: حضور طلاب و روحانیان در فضای مجازی باید آگاهانه باشد تا نسبت به اهداف خود غافل نشده و از ابزارهای گوناگون رسانه‌ای در مسیر خود، به نحو صحیح استفاده کنند.

 

وی افزود: طلاب و روحانیان باید در فضای مجازی قانونمند باشد و از ابزارهای قانونی برای فعالیت در عرصه مجازی استفاده کنند؛ همچنین با توجه به توانایی علمی خود، در پی برداشتن باری از وظایف طلاب در فضای مجازی باشند.

 

برنامه نویس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور خاطرنشان کرد: کیفیت حضور طلاب در عرصه اینترنت باید مبتکرانه و به دنبال پر کردن خلأها باشد؛ اگر قرار است کاری انجام شود، باید جذاب، متنوع، متناسب با زمان، مختصر و مفید باشد.

 

هاشمی تأکید کرد: تبلیغ در عرصه رسانه و پاسخ‌گویی به سؤالات مردم در فضای مجازی، هرچند که باید مفید و مختصر باشد اما گاهی لازمه تبلیغ، پرداختن به سیر تاریخی و ادبی است و مباحث را علمی و طولانی می‌کند.

 

وی گفت: تبلیغ در فضای مجازی باید با اولویت بندی همراه باشد؛ طلاب نخست به فضای مجازی داخل کشور توجه کنند و خلأ عرصه‌های رسانه‌ای داخلی را پر کنند و سپس به سایت‌های خارجی بپردازند.

 

مدیر پایگاه اینترنتی حوزه کوئست تصریح کرد:‌ مبلغان دینی مستدل در فضای صحبت کنند و اگر قرار است مطلبی نقل شود، مستند باشد؛ زیرا سخن بدون سند هیچ ارزشی ندارد.

 

وی تأکید کرد:‌ افراد بدون اصلاح خود نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند؛ کسی که از افعال و رفتار دیگران منفعل می‌شود، ضرورتی ندارد که به دنبال اصلاح آنان باشد و حتی در مواردی، جایز نیست.

 

این مشاور فرهنگی یادآور شد: اگر فکر می‌کنیم حضور ما در فضای مجازی موثر و اصلاح گر است، می‌توانیم وارد شویم اما اگر این حضور باعث سست شدن ایمان و اعتقاد ما می‌شود، حضور ما جایز نیست.

 

هاشمی عنوان کرد: فعالیت علمی و تبلیغی طلاب در عرصه رسانه و فضای مجازی، حتی اگر تکراری باشد هم مؤثر است؛ موازی کاری در کار علمی به ویژه در فضای مجازی معنایی ندارد و حتی این اتفاق، بابرکت و مفید است.

 

وی اظهار داشت:‌ طلاب در فضای مجازی محدود عمل نکنند؛ در عرصه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی هرچه می‌توانند سرمایه گذاری کنند تا اندوخته‌های علمی آنان به کار گرفته شود.

 

طلبه دغدغه مند حوزه علمیه قم در پایان با بیان این‌که ایجاد فضای معنوی مهم‌ترین تبلیغ مجازی است، گفت: مسؤولان با تخصیص بودجه مناسب برای فعالیت نخبگان در فضای مجازی، بسترسازی کنند./997/ت302/ی

ارسال نظرات