۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۲۰۳۴۲

برنامه های روز بزرگداشت شهدا اعلام شد

خبر گزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش داریم از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار پتانسیل مساجد محله‌ها استفاده کنیم تا با انعکاس آن بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج دهیم.
برنامه های روز بزرگداشت شهدا اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با عنوان بزرگداشت شهدا در 22 اسفند که پیش از ظهر امروز شنبه 15اسفندماه در مجتمع رسول زاده برگزار شد گفت: روز22 اسفند 58 امام راحل دستور تشکیل بنیاد شهید را برای حفظ پایه‌های نظام صادر کردند، در همین راستا در سال 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حفظ یاد شهدا تصمیم گرفت روز 22اسفند را به عنوان روز شهید ثبت کند.

 وی ادامه داد:به همین منظور در سال92 برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر آگاهی مردم از روز شهید صورت گرفت و متوجه شدیم که تنها یک درصد مردم از این روز اطلاع دارند اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانستیم آن را به هفده درصد ارتقا بدهیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در ماه اسفند بیشترین تراکم شهدا وجود دارد اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که بیشترین تعداد شهدای جنگ تحمیلی در میانگین ماه‌های سال با سیزده درصد در ماه اسفند بیش از بقیه ماه های سال است و این به دلیل افزونی عملیات‌های ما در این ماه می‌باشد.

انصاری با بیان اینکه از سال 93 به بعد رسانه‌های مکتوب، تصویری، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها... تاثیر بسزایی در نشر فرهنگ شهادت و ایثار داشتند افزود: ما از سال 92 برنامه هایی را در نظر گرفتیم که به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمک می‌کند و سعی کردیم به صورت شفاهی آن را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کنیم و ایشان نیز از ان استقبال کردند.

وی در ادامه گفت: رویکرد ما در سال گذشته استفاده از ظرفیت دستگاه‌های بنیاد و فضای رسانه‌ای کشور بوده است، امسال نیز تلاش داریم از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار پتانسیل مساجد محله‌ها استفاده کنیم تا با انعکاس آن بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج دهیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این شعار که راه شهیدان ادامه دارد تصریح کرد: اگر شهدا نبودند ما هم وجود نداشتیم، پس باید این فرهنگ را پشتوانه کشور بدانیم و این رمز ماندگاری را بنیانش را تقویت کنیم.

انصاری با بیان اینکه بعد از 22اسفند مراسم سپاس از خانواده شهدا را داریم ادامه داد:ما از ابتدای سال بیش از چهارصد هزار دیدار با خانواده شهدا را داشته‌ایم و در ماه اسفند نیز تلاش ما بر این است که به دیدار خانواده‌های شهید که در اسفندماه عزیزانشان متولد یا شهید شده‌اند دیدار به عمل آوریم.

وی در پایان گفت:با تعاملاتی که با شهرداری داشته‌ایم تلاشمان بر این است که دیوارهای شهر مزین به عکس شهدا، دست نوشته‌ها و وصیتنامه‌های آنها شود تا نسل‌های جدید ما نیز با شهدا و آرمان های آنها آشنایی بیشتر پیدا کنند./9591/202/ص

ارسال نظرات