۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۰۳۴۴
رییس سازمان دارالقرآن کریم مازندران:

توسعه فرهنگ قرآنی زمینه‌ساز دستیابی به جامعه‌ای متعالی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مازندران توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و گفت: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سعید قربانی، رییس سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش تدبر در قرآن کریم که در ساری برگزار شد با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می‌کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی‌دارد، در تفکرات و اندیشه‌ها و همچنین تصمیم‌گیری‌های خود دچار اشتباه و انحراف نمی‌شوند.   

 

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به توطئه فرهنگی دشمن در کشور، گفت: در راستای احیاء و اشاعه فرهنگ ناب قرآنی نیازمند تولید محصولات فاخر و پرمحتوا در این حوزه هستیم.

 

قربانی با بیان این‌که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می‌کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری‌های خود دچار اشتباه و انحراف نمی‌شوند.

 

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.

 

قربانی با تأکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل‌کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

رییس سازمان دارالقرآن مازندران تصریح کرد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این‌ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

وی بر تأثیر هم‌افزایی در تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم در جامعه اشاره کرد و افزود: افراد توانمند در حوزه قرآنی با کمک و همکاری دانشگاه‌ها و خانواده‌ها شناسایی می شوند و برای پرورش نخبگان کارهای تخصصی علوم قرآنی انجام می شود.

 

قربانی همچنین بر گسترش درک عمومی مردم از مفاهیم، زیبایی‌ها و لذات معنوی قرآن کریم از طریق انس و ارتباط مستمر با آن تأکید کرد.

 

استاد دانشگاه مازندران افزود: با توجه به نیاز امروز در جامعه اسلامی و گسترش فن آوری های نوین در حوزه تولید محتوا و در جهت احیاء و اشاعه معارف ناب قرآن و اهل بیت(ع) تولید محصولات فاخر دینی و قرآنی امری اجتناب ناپذیر است.

 

قربانی خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز شدیدا نیازمند خدمات متنوع و مطلوب در حوزه های مختلف فرهنگی است که تولید نرم افزارهای دینی و قرآنی می تواند بخشی از این نیازها را به خوبی برآورده کند.

 

رییس سازمان دارالقران مازندران، تعامل دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و ارزشی را در راستای تقویت باورهای دینی نسل جوان امروز امری ضروری دانست و تصریح کرد: جبهه معارض و معاند استکباری به ویژه کشورهای غربی با هدف رخنه فرهنگی و به قصد نفوذ در حال رصد و برنامه ریزی برای ایجاد معضلات و مشکلات فرهنگی در جوامع اسلامی هستند و با این رویکرد قصد استحاله نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند که تعامل و هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و نهادهای ارزشی می تواند سدی در مقابل این توطئه ها ایجاد کند.

 

قربانی با اشاره به برخی دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به ویژه تغییر سبک زندگی در جوامع اسلامی به سبک زندگی غربی اشاره و خاطر نشان کرد: سازمان دارالقران الکریم مازندران با وجود ظرفیت های موجود و به پشتوانه شبکه مردمی  قرآنی  در استان دوره های مختلف کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، سبک زندگی اسلامی و قرآنی در شهرهای مختلف استان برگزار کرده است.

 

وی به برنامه ریزی این سازمان در جهت  توسعه فعالیت های رسانه ای قرآنی در استان اشاره و تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی تولیدات فاخر فرهنگی و قرآنی، ایجاد قرارگاه های تخصصی قرآن کریم، تربیت نیروهای متخصص فرهنگی و قرآنی می تواند سدی نفوذ ناپذیر در مقابل هجمه ها و توطئه های دشمن قرار گیرد./1317/202/ب2

ارسال نظرات