۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۲۰۳۴۷
امام جمعه بروجرد مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی در حفاظت از منابع طبیعی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد منابع طبیعی را ثروت ملی خواند و گفت: در راستای حفاظت از این منابع ضروری است فرهنگ سازی شود.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در دیدار با مسؤولان و متولیان امر در حوزه منابع طبیعی، گفت: منابع طبیعی سرمایه عظیمی در جامعه هستند.

 

وی منابع طبیعی را ثروت ملی دانست و افزود: این ایام فرصتی مناسب برای همکاری مردم و مسؤولان در جهت صیانت از منابع طبیعی است.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که تخریب محیط زیست از مشکلات اساسی جامعه امروز است، تأکید کرد: در جهت مقابله با نابودی و تخریب منابع طبیعی باید فرهنگ سازی شود.

 

وی تأکید کرد: برای تقویت مشارکت مردم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و فرهنگ سازی باید دستگاه های فرهنگی مشارکت چشمگیری داشته باشند.

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه همکاری و تعامل مسؤولان و مردم را امری مهم و حیاتی در حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی در حفظ و حراست از محیط زیست باید تقویت شود.

 

امام جمعه بروجرد با گرامیداشت روز درختکاری و کاشت نهال از سوی مسؤولان، خاطرنشان کرد: این امر اهمیت منابع طبیعی را گوشزد می کند، اهمیت دادن به منابع طبیعی باید در تمام ایام سال مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که درختکاری فرصتی مناسب برای جایگزین کردن جنگل‌های از دست رفته است، اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی پس از آن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به توصیههای فراوان دین مبین اسلام در زمینه درختکاری تأکید کرد: به منظور سالم سازی محیط زیست درختکاری و حفاظت از آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که تخریب منابع طبیعی و محیط زیست مشکلاتی همچون سیل و افزایش ریزگردها را در پی دارد، عنوان داشت: امروزه تخریب عرصههای ملی و منابع طبیعی به تهدیدی برای زندگی انسانها تبدیل شده است.

 

امام جمعه بروجرد انگیزه مسؤولان برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را پایین دانست و گفت: در زمینه فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی و محیط زیست، باید از سوی مسؤولان برنامه هایی تدوین شود.

 

وی در ادامه با اشاره به زندگی صنعتی در جامعه امروز ادامه داد: نقش درختکاری بیش از سایر ادوار در زندگی انسان خود را نشان میدهد و باید مسأله درختکاری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که باید برخورد جدی با قطع کنندگان درختان صورت گیرد، گفت: دستگاه قضا باید پروندههای متخلفان در عرصههای ملی و منابع طبیعی رسیدگی کند./9459/203/ب1

ارسال نظرات