۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۲۰۳۷۶
امام جمعه اصفهان:

مسؤولان قبل از هدایت جامعه به اصلاح خود بپردازند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان حدیثی از امام علی(ع) نمایندگان ملت را ابتدا سزاوار اصلاح امور خود دانست و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند: کسی که سرپرستی گروهی را به عهده می گیرد، سزاوار است که ابتدا به اصلاح خود بپردازد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز در دیدار ژرژیک ابرامیان نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی با استناد به آیات قرآن کریم به تشریح ویژگی‌های حضرت عیسی(ع) در سوره حضرت مریم پرداخت.

 

وی با بیان این که آیین حضرت عیسی(ع) پیام آور عشق، محبت  و دوستی است، اظهار داشت: کشورهای جنگ طلبی همچون آمریکا که خود را پیرو دین مسیح می دانند همانند برخی از مسلمانان بی دین، مسیحیان بی مذهب هستند، چرا که جنگ و آتش افروزی در مرام حضرت عیسی(ع) و دین مسیح نمی گنجد و این دین الهی، دین صلح، دوستی، عشق، محبت و خدمت به خلق خداست.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که هیچ کتابی غیر از قرآن کریم به عظمت حضرت عیسی(ع) و داستان چگونگی خلق او نپرداخته است خاطر نشان کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که داستان چگونگی آفریده شدن حضرت عیسی(ع) از مادری بدون حضور پدر را نقل و تمامی اعتقادات باطل که وی را فرزند خداوند معرفی می نماید را تکذیب کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان پیرامون این موضوع ادامه داد: خداوند در آیات سوره مریم می فرمایند: «همانا عیسی(ع) را بدون پدر خلق کردیم همان طور که حضرت آدم(ع) را بدون پدر و مادر و از گل خلق کردیم؛ چرا تعجب می کنید.» و به همین دلیل است که در تمامی آیات قرآن هرکجا که سخن از حضرت عیسی(ع) به میان باشد وی را عیسی بن مریم؛ یعنی فرزندی که دارای مادر است مورد خطاب قرار می دهد.

 

وی با بیان این که اعتقادات باید دارای دلیل و برهان قاطع و قانع کننده باشد، تصریح کرد: داستان های کذب و دروغین بسیاری پیرامون زندگی حضرت عیسی(ع) نقل شده است ولی ما مسلمانان تنها داستانی را می پذیریم و قبول داریم که خداوند در کتاب قرآن آن را نقل کرده است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این موضوع که نزدیک ترین انسانها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان  مسیحیان هستند، ادامه داد: خداوند در آیه ای از آیات قرآن به نقل از زبان پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: «در آینده شاهد هستیم که شدیدترین انسانها از نظر عداوت و دشمنی با مسلمانان مشرکین و یهودیان هستند و نزدیک ترین انسانها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان پیروان دین مسیح(ع) و افرادی هستند که خود را نصرانی معرفی می کنند چرا که آنان دارای علمایی هستند که آنان را هدایت و راهنمایی می کند.

 

وی همچنین اضافه کرد: همان طور که پیامبر اسلام(ص) در زمان حیات خود در کنار یهودیان و مسیحیان مکه زندگی می کردند، ملت مسلمان ایران نیز با مسیحیان و یهودیان به جز صهیونیسم که مبارز با اسلام و مسلمین هستند پیمان برادری و اخوت بسته و در کنار آنان در ایران زندگی می کند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان حدیثی از امام علی(ع) نمایندگان ملت را ابتدا سزاوار اصلاح امور خود دانست و افزود: حضرت علی(ع) می فرمایند: کسی که سرپرستی گروهی را به عهده می گیرد، سزاوار است که ابتدا به اصلاح خود بپردازد.

 

وی همچنین ادامه داد: ما نمایندگان ملت ایران اعتقاد به خدا و انبیای الهی داریم و از آنجا که آنان مبعوث شدند تا به خلق خدا خدمت کنند، ما نیز باید به ملت ایران خدمت کنیم که تحقق این امر مستلزم این است که ابتدا به خود خدمت کنیم و به اصلاح خود بپردازیم تا بتوانیم مسیری را اصلاح کنیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: اصلاح امور مردم قبل از اصلاح هادی مردم مطابق با حدیث مولا امیرمومنان(ع) همانند شخصی است که قصد دارد سایه چوب کجی را راست کند قبل از اینکه چوب را راست کند./939/

ارسال نظرات