۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۳۲۰۴۰۴
با غرس 675 نهال به یاد و نام شهدای دامغان؛

بوستان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی دامغان احداث شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز درختکاری و با حضور امام جمعه و مسؤولان شهرستان دامغان با غرس 675 نهال بوستان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی دامغان احداث شد.
بوستان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی دامغان احداث شد بوستان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی دامغان احداث شد امام جمعه دامغان درختکاري3 امام جمعه دامغان درختکاري4

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه شهرستان دامغان در این آیین که همزمان با روز درختکاری و در آستانه روز شهید به پاسداشت نام و یاد 657 شهید سرافراز دامغان و شهدای گمنام مدفون در این دیار با غرس 657 نهال از جمله زیتون به نشانه صلح و دوستی، در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد، اظهار داشت: درخت کاری باید به یک فرهنگ عمومی بدل شود.

 

امام جمعه شهرستان دامغان با تأکید بر اهمیت غرس، حفظ و گسترش درختان جنگل‌ها و فضای سبز به عنوان عاملی حیاتی در زندگی انسانی و سلامت روحی و جسمی افراد جامعه، اضافه کرد: به درختکاری در مفاهیم اسلامی و قرآنی ما بسیار توجه و بر گسترش این فرهنگ تاکید شده است.

 

وی قطع درختان مثمر را براساس احادیث و روایات مورد لعن و بسیار نکوهیده برشمرد و خاطر نشان کرد: تولید و کار باید جزء خصایص همیشگی مؤمنان باشد و به ویژه توجه به زراعت، درختکاری و احداث باغات از سنت‌های نیکوی اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان غرس نهال در محیط دانشگاه به یاد و نام شهدا را عملی بسیار پسندیده و نماد توجه به دو فرهنگ اسلامی درختکاری و تولید، ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: انسان باید علم را با عقل و معرفت بیامیزد، زیرا این دو در کنار یکدیگر شرایط را برای رشد و کمال آدمی محقق می‌سازد.

 

امام جمعه، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی، رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران و معاونان اداره منابع طبیعی و مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان دامغان پس از این آیین با حضور در بوستان تازه احداث شده شهدا، دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان نسبت به غرس نهال اقدام کردند./977/202/ب1

ارسال نظرات