۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۲۰۴۷۱

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ سازمان اوقاف اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله لبنان را محکوم کرد، وقف برای سلامت را فراموش نکنیم، پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف وامور خیریه در پی ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه  در اطلاعیه این سازمان، این  اقدام مذبوحانه  را در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و تامین منافع  استکبار جهانی  در  منطقه و نتیجه و ثمره روابط آشکار و پنهان  عربستان و اسرائیل دانسته وبر ضرورت  حمایت همه جانبه اعراب و کشورهای مسلمان از جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی به ویژه حماس و حزب الله لبنان  تاکید کرده است.

سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در این بیانیه با اشاره به کج فهمی و شناخت نادرست شورای همکاری خلیج فارس از اوضاع منطقه ودامن زدن بر تنش ها وتخاصمات میان مسلمانان تاکیدمی نماید که تصمیم این شورا هماهنگی وهمسویی با اسرائیل و حامیان این رژیم است.
 
در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: سازمان اوقاف وامور خیریه جمهوری اسلامی ایران با محکومیت این اقدام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس این حرکت مذبوحانه را خدمت به رژیم صهیونیستی و موجب جری شدن آن رژیم در جنایات بیشتر و قتل عام فلسطینیان مظلوم و برخلاف منافع ملتهای مسلمان و کشورهای خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی می داند.
 
وقف برای سلامت را فراموش نکنیم
حمید علیدوستی، مربی فوتبال گفت: کمک به درمان سرطانی‌ها در هر حالتی و در هر اندازه‌ای ثواب دارد و هر اندازه که از دستمان برمی‌آید وقف کنیم.

 

وی در مورد وقف گفت: وقف سنت حسنه و کاری است که در راه خدا انجام می‌شود و باید به آن توجه داشت و هر انسان به هر اندازه که می تواند باید وقف کند.

 

مهاجم سابق تیم ملی در مورد ساخت بیمارستان تخصصی سرطان با اوراق وقف نیز گفت: سرطان خیلی خطرناک است و درمانش هم هزینه زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: خیلی از بیماران توانایی درمان ندارند نه به خاطر اینکه درمان وجود ندارد بلکه بخاطر هزینه های بالای آن و از درمان دور می‌مانند که ما باید به فکر آنها باشیم.

 

علیدوستی افزود: بنابر این کمک به این بیماران هرچند اندک باشد نیز می‌تواند دردی از دردهای آنها کم کند و قطعا ثواب زیادی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به فروش اوراق وقف گفت: نکته مهم این است که همه افراد جامعه با هر مقدار دارایی می‌توانند این اوراق را بخرند و ثواب ببرند.

 

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه و رییس سازمان  اوقاف وامور خیریه در پی ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی

حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون


ارتحال عالم جلیل‌القدر ، خادم اهل بیت  عصمت و طهارت علیهم‌السلام، یاور امین و معتمد حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی موجب تأسف وتاثر  گردید.

 

مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در طول سالیان متمادی از خدمتگزاران برجسته و مؤثر در تمامی ادوار مختلف انقلاب و نظام  اسلامی به شمار می رفتند و سالها تولیت آستان پر برکت امام هشتم (ع) حضرت ثامن‌الحجج و توسعه حرم مطهر رضوی  و خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران  یکی از افتخارات آن مرحوم بود .

 

مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی همچنین به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و ریاست حوزه علمیه خراسان، خدمات فراوانی را در جهت اعتلای نظام و معارف دینی  وشیعی  عرضه داشتند.

 
اینجانب ارتحال  حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی و شمالی و جنوبی را به محضر حضرت بقیة الله الأعظم ارواح العالمین لمقدمه الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و روحانیت معظم، خانواده معزز آن مرحوم ، خدمتگزاران آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء و تمامی بستگان و دوستداران  آن عالم  مجاهد تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت حق برای  روح بزرگ ایشان الطاف واسعه الهی را مسئلت می نمایم.
 
مرحله دوم بازرسی ادارات اوقاف کشور از امروز آغاز شد
 حجت الاسلام و المسلمین شوزب شیری ، مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با اشاره به دستور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر بازنگری در فرآیند و شیوه اجرای بازرسی پایان سال از استانها و ستاد سازمان و تغییر زمان دوره بازرسی ، اظهارداشت : طبق کارشناسی های صورت گرفته و موافقت حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، بازرسی از استانها طی دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن، از اول تا 6 اسفند انجام شد.

 

وی با اشاره به محورهای بازرسی های سال 94 ، تصریح کرد : اولویت های ویژه برنامه های ابلاغی سال 94 در حوزه های مختلف و تدابیر و موضوعات مورد تاکید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان همچون تدابیر برنامه ای ، بررسی مجوزهای صادره در حوزه های اوقافی ، بهره وری اقتصادی و بررسی تفویض اختیارات استانی از جمله محورهای بازرسی های امسال است.

 

شیری اضافه کرد : بررسی گلوگاه های فساد اداری در استانها ، بررسی گزارش های واصله سازمان های نظارتی و اجرای پیشنهادهای رسیده در این گزارشها ، بررسی معایب و نارسایی های بازرسی در سال گذشته و مشکلات موجود ، بررسی اسناد مردودی و بررسی میزان رضایت مندی از مدیران و کارکنان از دیگر محورهای مهم بازرسی های سال 94 است.

 

مدیرکل مدیریت عملکرد ، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف در پایان خاطرنشان کرد : دومین دوره بازرسی برنامه محور از برنامه ها و اولویت های سال 94 استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل، اصفهان ، البرز ، تهران ، خراسان جنوبی ، خوزستان ، قزوین ، کردستان ، کرمان ، لرستان ، مرکزی ، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد از امروز شنبه 15 اسفندماه به مدت 4 روز آغاز شد./1325/604/ب2

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات