۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۴۷۵
رییس امور مساجد شهرری:

سبک زندگی اسلامی بر مبنای قناعت بنا شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس امور مساجد شهرری گفت: اصول سبک زندگی اسلامی بر مبنای قناعت و استفاده درست از ضروریات زندگی بنا شده است.
سبک زندگی اسلامی بر مبنای قناعت بنا شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اصلانی رییس امور مساجد شهرری، شامگاه 15 اسفند به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انبیا(ع) و ائمه معصومین(ع) دلسوزترین انسان‌ها نسبت به مردم به شمار می‌روند.

 

وی افزود: خداوند متعال با نظر انداختن به قلب انسان‌ها دلسوزترین و مهربان‌ترین آنان را برای هدایت بشر انتخاب و به مقام امامت و نبوت تعیین کرد.

 

حجت الاسلام اصلانی دلسوزی امام زمان(عج) نسبت به مردم را بالاتر از دلسوزی و مهربانی پدر و مادر نسبت به فرزند دانست و بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند به خدا قسم ما اهل بیت(ع) شما را از خودتان هم بیشتر دوست می‌داریم، این مهم‌ترین قاعده خداوند متعال در انتخاب افراد برگزیده بود.

 

رییس امور مساجد شهرری با بیان اینکه خدمت به خلق خدا موجب سعادت انسان است، ابراز کرد: مهربانی و دلسوزی، خیر و نعمتی از جانب خداوند به انسان‌ها است تا آنان بتوانند در راستای خدمت به مردم مشکلات آنان را مرتفع و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

 

وی ملاقات بیماران، سیر کردن گرسنگان و رفع نیاز دیگران را تنها در سایه رأفت قلبی انسان‌ها برشمرد و گفت: دعای شبانه حضرت زهرا(س) نسبت به همسایگان و بذل و بخشش حضرت علی(ع) به مستمندان نشان از رأفت بی‌حد و حصر این دو بزرگوار دارد.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به اینکه اصول سبک زندگی اسلامی که بر مبنای قناعت و استفاده درست از ضروریات زندگی بنا شده است، اظهار داشت: متاسفانه امروز تجمل گرایی و اسراف در سطح جامعه به شدت رواج یافته و این در حالی است که در اطراف شهر تهران بسیاری از مستمندان گرسنه سر بر بالین خواب می‌گذارند و ما در برابر رفع مشکل آنان در برابر خداوند مسؤول هستیم.

 

رییس امور مساجد شهرری درباره صدقه دادن و کمک به نیازمندان که موجب افزایش نعمت می‌شود، عنوان کرد: رفع نیاز مردم ابتدا دلی مهربان و سپس تمکن مالی می‌خواهد./813/202/ب1

ارسال نظرات