۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۴۸۴
استاد حوزه علمیه قم:

بهره گیری از تعالیم دینی تعالی بخش زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام یزدان پناه با بیان این که بهره گیری از تعالیم دینی تعالی بخش زندگی انسان در مسیر سعادت است، گفت: انسان مومن باید به قرآن، نماز و اهل بیت معصومین(ع) افتخار کند و به هر میزانی که در این مسیر نورانی قدم بردارد به اندازه ذره ای گم نمی شود.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم امروز در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد، گفت: فردی که یک عمر اخلاق و  رفتار بد دارد نمی تواند به مراتب ارزنده ای دست پیدا کند.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: انسان گاهی عملی انجام می دهد که در جان نشسته و عین او می شود که همراه فرد بوده و از او به هیچ وجهی جدا نمی شود.


حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که بهره گیری از تعالیم دینی تعالی بخش زندگی انسان در مسیر سعادت است، بیان داشت: انسان مومن باید به قرآن، نماز و اهل بیت معصومین(ع) افتخار کند که به هر میزانی در این مسیر نورانی قدم بردارد به اندازه ذره ای گم نمی شود.


استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسانی گاهی اعمال نیکو و شایسته ای انجام می دهد که با انجام یک کار خلاف و نادرست آن را گم می کند اما اعمال او از میان نمی رود.


وی با بیان این که انسان وقتی ایمانی عمل می کند نور ایمان است که نور جان او می شود، گفت: انسانی که کار نادرست و خلاف انجام می دهد این عمل غبار دل و زنگار می شود که نمی گذارد کار خیر و ثواب انجام دهد.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: انسانی که براساس دل گام برداشته و حق را نمی شنود به سبب هوای نفس خود هر کار خلاف و ناثوابی را انجام می دهد و در مسیری غیر از صحت و درستی قدم برمی دارد.


حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان باید مراقب باشد که با اعمال خود بر دلش چه کاری می کند، گفت: ضرورت دارد دقت و توجه شایسته ای نسبت به اعمال و رفتار خود صورت داده و در عمل برای رسیدن به سعادت و تعالی گام برداریم.


استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان می تواند از فرصت های موجود در راستای رستگاری و عاقبت بخیری خود گام بردارد، افزود: ضرورت دارد از فرصت ها برای رسیدن به سعادت تعالی حقیقی و تقرب الی الله استفاده کنیم که برکات ارزشمندی دارد.


وی خاطرنشان کرد: رسیدن به سعادت و رستگاری حقیقی نیازمند بهره گیری از تعالیم والای دینی است که باید این امر ارزنده و والا را به بهترین نحو ممکن در وجود خود نهادینه کنیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات