۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۲۰۵۱۳
هم‌زمان با تعطیلات نوروزی؛

طرح آرامش بهاری در 29 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروزی سال جدید، طرح ملی آرامش بهاری در 29 امامزاده شاخص این استان برگزار می‌شود.
آرامش بهاري فاطمي

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری طرح ملی آرامش بهاری در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: این طرح هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروزی در 29 امامزاده شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در ایام عید نوروز سال 95، ششمین دوره این طرح برگزار می‌شود، اضافه کرد: طرح ملی آرامش بهاری از پنج سال پیش در راستای عمل به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: طرح ملی آرامش بهاری با هدایت و مدیریت روحانیان اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی استان، در راستای خدمات‌رسانی به زائران و مسافران از بیست و هشتم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آتی ادامه دارد.

 

وی افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره‌برداری معنوی از فضای امامزاده‌ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی برخی از اهداف اجرای این طرح ملی هستند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی‌ اجرای آیین لحظه تحویل سال و برنامه‌های ویژه نوروزی، برپایی خیمه‌های معرفت، امکان اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه و اقامه نماز جماعت را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در قالب طرح آرامش بهاری دانست که هم‌زمان با تعطیلات نوروزی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: افزون بر این پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات شرعی مسافران و زائران، مشاوره خانواده، برپایی غرفه امر به معروف و نهی از منکر و خیمه وقف در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و هدایت واقفان به سوی نیازهای روز جامعه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، سوگواره یاس نبوی و برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب، احکام و مسائل شرعی و کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح ملی هستند.

 

به گفته وی مجموعه برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزاده‌های استان با حضور و هدایت روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و مدارس علمیه داخل استان اجرا می‌شوند که به این منظور حدود 30 روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مدارس علمیه داخلی استان خراسان شمالی به امامزاده‌ها و بقاع متبرک محل برگزاری طرح‌های مزبور اعزام می‌شوند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی اظهار کرد: حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع)، برادر گرامی امام رضا (ع) و امامزاده سید اسماعیل (ع) باباامان در شهرستان بجنورد، امامزاده حمزه رضا (ع) و امامزاده غیبی (ع) در شهرستان شیروان، امامزاده جعفر (ع) روستای کوشکی در شهرستان اسفراین، امامزاده دلاور (ع) شهر آشخانه و امامزاده ابراهیم (ع) روستای انصار در شهرستان مانه و سملقان، امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت و امامزاده محمد (ع) روستای برگرد در شهرستان فاروج و امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست و امامزاده فخرالدین (ع) ایور در شهرستان گرمه و جاجرم برخی از امامزاده‌های محل برگزاری این طرح در استان خراسان شمالی به شمار می‌روند.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده، 154 امامزاده و بقعه متبرک وجود دارد./9314/302/ب1

ارسال نظرات