۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۶۲۲

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ شناسایی ۷۰۰ دانش‌آموز مداح در قزوین، ۱۰۰۰ نفر ساعت گفتمان دینی در مدارس مهدیشهر برگزار شد، رشد ۳۵ درصدی اعزام مبلغ در نهاوند، اعزام ۲۴۰ نفر مبلغ درایام فاطمیه در استان هرمزگان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پایه‌های تربیت دینی تعلیم بوده که در عصر کنونی غفلت‌هایی در فضای تعلیمی صورت گرفته است.

 

وی افزود: در تربیت نسل جدید و نسل‌های آینده باید معارف دینی ما برای تربیت مدنظر قرار گیرد و دقت داشته باشیم که تداوم تربیت بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: تداوم یافتن تربیت یکی از راهکارهای اصلی برای ترویج آن است، بنابراین ضرورت دارد برای تدوام تربیت برنامه‌های مناسبی در دستور کار داشته باشیم.

 

نعمت‌الهی ادامه داد: از سوی دیگر شرایط نباید به گونه‌ای باشد که کارهای انجام شده در مدرسه با آنچه در فضاهای دیگر مانند جامعه و خانواده انجام می‌شود، متفاوت باشد.

 

وی عنوان کرد: بنابراین تا زمانی که با یکدیگر هماهنگی نداشته و برنامه منسجمی برای فرزندان این کشور در اختیار نداشته باشیم قطع‌ به یقین نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهایی است که سعی دارد در کنار تمام نهادهای فرهنگی این استان فعالیت‌های فرهنگی لازم برای تربیت و پرورش نسل آینده را در دستور کار قرار داده و با جدیت پیگیری کند.

 

نعمت‌الهی گفت: بیشترین همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در برنامه‌های فرهنگی با آموزش و پرورش است که در این زمینه گفتمان‌های دینی را به شکل جدی دنبال می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: در اجلاس سراسری نماز که به میزبانی استان قزوین طی امسال برگزار شد نیز گفتمان‌های نماز را با حضور گسترده دانش‌آموزان برگزار کردیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به گسترش مطلوب هیئت‌های دانش‌آموزی در این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 350 هیئت دانش‌آموزی در استان قزوین داریم که ظرفیت بسیار خوبی به شمار می‌رود و باید از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

 

نعمت‌الهی مطرح کرد: همچنین بیش از 700 مداح دانش‌آموز در استان قزوین داریم که با برنامه‌ریزی می‌توان از این ظرفیت بهترین استفاده را کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف برای پسران دانش‌آموز استان قزوین یادآور شد: برگزاری جشن تکلیف پسران دانش‌آموز اتفاق جدیدی بود که قطع‌ به یقین اثرگذاری خوبی در جامعه به همراه دارد.

 

1000 نفر ساعت گفتمان دینی در مدارس مهدیشهر برگزار شد

حجت‌الاسلام مصطفی تقوی، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن تشریح عملکرد اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر در سال جاری، اظهار داشت: طرح گفتمان های دینی از طرح های موفق سازمان تبلیغات اسلامی است که با همکاری آموزش و پرورش در سال جاری با استقبال خوب دانش آموزان برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه گفتمان دینی به شیوه پرسش و پاسخ انجام می‌شود، افزود: بهترین مزیت گفتمان دینی تبادل نظر و افکار بین مخاطبان و دانش آموزان با مبلغان است که موجب شناخت افکار نوجوانان از سوی مبلغ می‌شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر، درباره لزوم برگزاری این گفتمان های دینی، ادامه داد: گفتمان های دینی با موضوعات سبک زندگی ایرانی، اسلامی، حماسه حسینی، بیان بایسته های عزاداری صحیح و تاریخ اسلام، برپایی جلسات قرآن و تفسیر، بیان احکام الهی، بیان آسیب های اجتماعی و اخلاقی، بررسی حجاب و عفاف در جامعه و آسیب شناسی استفاده از ماهواره در بین دانش آموزان، طلاب و دانشجویان برگزار شد.

 

تقوی استقبال دانش آموزان مهدیشهری از گفتمان های دینی را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: میزان مشارکت در گفتمان های دینی این شهرستان یک هزار نفر ساعت از ابتدای سال جاری بوده که به همت واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر در مدارس و دانشگاه  با همکاری مربیان پرورشی آموزش و پرورش و تشکل های دینی مردم نهاد برگزار شده است.

 

وی تاکید کرد: با برگزاری این تعداد گفتمان ها شاخص برگزاری گفتمان های دینی مدارس درشهرستان مهدیشهر به میزان 100درصد محقق خواهد شد.

 

 رشد 35 درصدی اعزام مبلغ در نهاوند

حجت‌الاسلام موسی محبی حسن آبادی صبح سه شنبه 11 اسفند ماه جاری درگفتگوئی با بیان این خبرکه آماراعزام مبلغ این اداره در سال جاری نسبت به سنوات گذشته   35 درصد رشد صعودی داشته است گفت: در سال جاری و در راستای تحقق اهداف فرهنگی تبلیغی و مبارزه با جنگ نرم دشمن و همچنین به منظور جذب جوانان و نوجوان به امور دینی در استان، 640 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان نهاوند اعزام شد.

 

مدیرتبلیغات اسلامی نهاوند افزود:تبلیغ امور دینی، فرهنگی و قرآنی و همچنین پاسخگویی به شبهات در مناسبتهای مذهبی به مناطق مختلف این اشهرستان را از اهم مأموریت های محوله این مبلغان اعزامی عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام محبی تصریح کرد: مبلغین اعزامی در مدارس و دانشگاه ها، هیئات مذهبی، ادارات و کارخانجات، مساجد و حسینیه ها، کانون های فرهنگی تبلیغی به بیان احکام، تفسیر قرآن، سخنرانی، اقامه نماز جماعت و برگزاری کلاس های احکام، اخلاق و آموزش نماز پرداخته اند.

 

اعزام 240 نفر مبلغ درایام فاطمیه در استان هرمزگان

حجت‌الاسلام اسحاق فاضلی پور 15 اسفند ماه سال جاری با بیان مقام و منزلت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والا مقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد.

 

وی افزود: نام مبارک آن حضرت، فاطمه (س) است و برای آن حضرت القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه، نیز ذکر شده است.

 

کارشناس ساماندهی امورمبلغین تصریح کرد: به مناسبت ایام فاطمیه اعزام مبلغ به سراسر استان انجام شد و این مبلغان با موضوعاتی همچون تحکیم خانواده با الگو گیری از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری مشاوره های دینی و پاسخگویی به شبهات دینی از برنامه های این مبلغان خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام  اسحاق فاضلی پور خاطر نشان کرد: 30نفر ازمبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی قم و 10 نفر از دفتر فقه اسلامی قم و 200 نفر از مبلغان بومی بودند که به اقصی نقاط استان در ایام فاطمیه اعزام شدند.

 

وی همچنین از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تقدیر و تشکر کرد./1325/604/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات