۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۶۲۸

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست هم اندیشی مسئولان دستگاههای همکاری کننده در مسابقات بین المللی قرآن، نمایندگان گیلان در مجلس برای احقاق حقوق موقوفات اعلام آمادگی کردند، بیستمین دوره مسابقات سراسری تواشیح،دعا‌خوانی،اذان وابتهال برگزارشد، از اخیار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرگزاری رسا، صبح امروز یکشنبه 16 اسفندماه نشست هم اندیشی مسئولان دستگاههای همکاری کننده در برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی  نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی ، سردار نجابت از قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء سپاه پاسداران ، سردار بتولی از نیروی انتظامی ، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مدیر شبکه قرآن سیما ، رامین ولایتی قائم مقام اجرایی معاونت سیما ، محمد حسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن ، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن ، رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران ، عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و حجت‌الاسلام سید حسین کوشکی مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور در هتل ارم تهران برگزار شد.
 
براساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در این نشست با بیان اینکه باید از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی در برگزاری هرچه بهتر مسابقات بین المللی قرآن کریم استفاده کرد ، اظهارداشت : تفاوت اصلی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با دیگر مسابقات قرآنی جهان اسلام ، توجه ویژه ما به محتوای قرآنی است که در کنار این مسابقات همایش بین المللی پژوهشهای قرآنی، همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی و جشنواره قصه های قرآنی برگزار می شود.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه باید آسیب شناسی کنیم که چرا مسابقات قرآن جذابیت های مسابقات ورزشی را برای مخاطبان ندارد، گفت : شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن مسابقات بین المللی قرآن را پوشش می دهند در حالی که تمامی شبکه های رسانه ملی و رسانه های برون مرزی باید در زمینه پوشش مسابقات بین المللی فعال شوند تا بتوان اثرگذاری این مسابقات را در تمامی سطوح جامعه مشاهده کرد.
 
وی با اشاره به ضرورت بهره مندی از فضای مجازی گفت: باید از امکانات فضای مجازی در برگزاری مسابقات قرآن به نحو احسن استفاده شود و اگرازاین امکانات برای قرآن استفاده نکنیم به طور قطع و یقین آنهایی که ضد قرآن هستند از آن استفاده خواهند کرد.
 
حجت الاسلام محمدی در پایان ارتقاء کیفی مسابقات را یادآور شد وتاکید کرد:باید مسابقات قرآنی همیشه به بهترین نحو برگزار شود ، چرا که کشور ما یک کشور قرآنی با رهبری قرآنی است و اگر چه به برکت خون شهدا و همت مسئولان کارهای قرآنی خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست وهنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.
 
براساس این گزارش ، اعضای حاضر در این نشست ، بر مواردی از قبیل ، تهیه بروشور اطلاع رسانی ادوار گذشته مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به زبان های مختلف روز دنیا ، تهیه مستند ده دقیقه ای دستاوردهای نظام اسلامی در زمینه های علمی ، فناوری و ... به منظور ارائه به رایزن های فرهنگی کشور برای دعوت از متسابقان ، معرفی جریان تکفیری و دشمنان مسلمانان اعم از داعش با تهیه فیلم ها و بروشورهای اطلاع رسانی برای متسابقان بحث و اطهار نظر کردند.
 
نمایندگان گیلان در مجلس برای احقاق حقوق موقوفات اعلام آمادگی کردند
 
 
 
سید کاظم دلخوش نماینده منتخب مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با مدیرکل و معاونین این اداره دیدار و گفتگوکرد .
 
دلخوش در این دیدار تاکید کرد : در زمینه گرفتن حقوق اوقاف و وقف آمادگی داریم در مجلس هر آنچه در توان داریم کمک کنیم .
 
نماینده منتخب مردم صومعه سرا همچنین از برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیرکل و روسای ادارات اوقاف استان خبر داد و گفت : نمایندگان گیلان در کنار اداره اوقاف هستند .
 
نماینده جدید منتخب مردم صومعه سرا با بیان برخی از مشکلاتی که در حوزه موقوفات در قریه سسار صومعه سرا وجود دارد ، خاطر نشان کرد: مردم این منطقه نگران و منتظر حل مشکل از سوی مسئولان هستند .
 
وی با اعلام آمادگی برای کمک به ساماندهی موقوفات در قریه سسار صومعه سرا ، گفت : برای حل مشکلات کمک می‌کنم تا هم حقوق موقوفات تامین شود و هم مردم از نگرانی بیرون بیایند .
دلخوش در خصوص فعالیت‌هایی خود در زمینه ساخت مسجد در شهرستان صومعه سرا ، گفت : در دوران نمایندگی ساخت حدود 60 مسجد از جمله مساجد روستاهای هندخاله ، لیفشاگرد ، کیشستان و کلاشم را پیگیری کردم .
 
حجت الاسلام عادلی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان هم در این دیدار اظهار داشت: شهرستان صومعه سرا در حوزه ساخت و ساز امامزادگان تاکنون از سایرنقاط استان عملکرد بهتر ی داشته است .
 
وی خاطرنشان کرد : هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان صومعه سرا بسیار فعال هستند و چند عملیات عمرانی در بقاع در حال ساخت داریم که تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته‌ است.
 
مدیرکل اوقاف گیلان در خصوص حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) اظهار کرد : اداره اوقاف گیلان برای بازسازی این حرم مطهر بسیار جدی است و توسعه فرهنگی و مذهبی شهری رشت بدون نگاه به حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) معنا ندارد.
 
عادلی با اشاره به بافت سنتی منطقه ساغریسازان رشت و اطراف حرم مطهر و ارادت ویژه مردم به این حرم مطهر افزود : این آستان مقدس در شهر رشت مظلوم واقع شده است .
وی ورود افراد غیر مسئول در اداره مسجد خواهر امام را از عوامل رکود در ساخت و ساز این حرم مطهر عنوان و اظهار کرد : مشکل یاد شده اکنون بر طرف شده و حرم مطهر خواهر امام پیشرفت خوبی در بازسازی داشته است.
 
 بیستمین دوره مسابقات سراسری تواشیح،دعا‌خوانی،اذان وابتهال برگزارشد
 

بیستمین دوره مسابقات سراسری «تواشیح، دعا‌خوانی، اذان و ابتهال» از صبح روز پنچ شنبه 13 اسفند ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و گروههای بر گزیده در تالار فرهنگ تهران آغاز شد .

 

این مسابقات با رقابت گروه‌های تواشیح آغاز و در نوبت عصر روز نخست نیز مسابقات رشته ابتهال برگزار شد. در ادامه رقابت‌ها نیز در روز دوم، مسابقات رشته‌های دعا‌خوانی و اذان برگزار شد.

 

در اولین روز این مسابقات و در نوبت صبح، مسابقات در رشته تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم برگزار ، در این روز 13 گروه راه یافته به مرحله کشوری این مسابقات از استان‌های قم، مازندران، لرستان، اصفهان، تهران، یزد و خوزستان و ... رقابت خود را برگزار کردند.

 

در نوبت صبح این مسابقات از گروه ها خواسته شد تا تنها همخوانی خود را انجام دهند و در نوبت عصر نیز ، بخش تواشیح اجرا شد.

 

براساس این گزارش ، مسابقات بخش خواهران نیز روز 21 اسفندماه در امامزاده شاه سید علی (ع) قم برگزار خواهد شد.

 

نتایج این دوره از رقابت‌ها هم در مراسم اختتامیه که پایان فروردین برگزار می‌شود اعلام و جوایز نفرات برتر اهدا خواهد شد./1325/604/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات