۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۲۰۶۴۳
حجت‌الاسلام رفیعی:

ادب در برابر خداوند از مهم‌ترین ویژگی‌های مؤمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این‌که بهترین ارثی که پدر برای فرزندش باقی می‌گذارد ادب است و کسی که بی ادب باشد از لطف خدا محروم می شود، گفت: ما باید با خدا خوب صحبت کنیم و با خدا رفیق باشیم.
رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ناصر رفیعی امروز در مراسم عزاداری دهه فاطمیه که در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: ادب بسیار جایگاه بلندی در اسلام و دین دارد به گونه ای که اگر دو روز از امر باقی باشد یک روز آن را برای یاد گرفتن ادب بذارید.


حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: بهترین ارثی که پدر برای فرزندش باقی می گذارد ادب است یک پدر 3 وظیفه نسبت به اولادش دارد یکی این که اسم خوب برایش انتخاب کند، دوم به او علم بیاموزد و سوم ادب را به او آموزش بدهد؛ کسی که بی ادب باشد از لطف خدا محروم می شد.


وی افزود: نخستین ادبی که آدم باید داشته ادب در مقابل خدا است همه انبیا برای این آمده اند که ما را خدا پرست کنند ما در مقابل خدا 3 ادب باید داشته باشیم یکی ادب فکری دوم ادب گفتاری و دیگری ادب رفتاری است.


حجت الاسلام رفیعی در رابطه با ادب مقابل خدا، گفت: ادب گفتاری یعنی ما به خدا خوش گمان باشیم و بد گمان نباشیم، ادب بعدی گفتاری است که ما وقتی بخواهیم باخدا صحبت کنیم باید زیبا صحبت کنیم.


وی خاطر نشان کرد: کسی که فحاشی می کند دعایش مستجاب نمی شود، ما 160 دعا در قرآن داریم ما وقتی دعا می کنیم اول باید برای دیگران دعا کنیم، بعضی ها در دعا به گونه ای دعا می کنند که از خدا می خواهند ما نباید این گونه باشیم.


استاد حوزه عنوان کرد: ما باید با خدا خوب صحبت کنیم و با خدا رفیق باشیم، خدا گفتگو بنده را با خودش دوست دارد، ما باید احترام پیامبر را داشته باشیم در قرآن آمده است حتی نباید صدا ما از صدای پیامبر بالاتر برود.


وی در پایان گفت: در روایت آمده است که وقتی بعضی ها دعا می کنند فرشته ها می گویند این صدا ناشناس است یعنی تا گرفتار شده یاد خدا کرده است از این رو ما همیشه باید به سراغ خدا برویم./831/202/ب1

ارسال نظرات