۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۳۲۰۶۶۱
حجت الاسلام فلاحیان:

اکثریت مجلس با اصولگرایان است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اسبق اطلاعات گفت: مجلسی بینابینی تشکیل شده به طوری که اگر مستقل ها به هر جناح گرایش پیدا کنند، آن جناح در اکثریت خواهد بود اما تجربه می گوید مستقل ها بیشتر با اصولگرایان بوده اند و بر اساس این تحلیل، اکثریت با اصولگرایان است.
حجت الاسلام علي فلاحيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات در حاشیه مراسم ترحیم آیت الله واعظ طبسی در مهدیه مشهد، با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون ابعاد شخصیتی تولیت فقید آستان قدس رضوی پرداخت و گفت: آیت الله واعظ طبسی مردی انقلابی بودند و آشنایی ما با ایشان نیز به زمان انقلاب بر می گردد که وقتی به مشهد می آمدیم، منزل آیت الله طبسی و پایگاه های ایشان در سطح شهر یکی از مراکز سازماندهی انقلاب محسوب می شد.

 

وی افزود: آیت الله طبسی قاطعانه علیه رژیم پهلوی مبارزه کرده و دستگیر و شکنجه شدند که این قاطعیت ایشان در مبارزه، دلگرم کننده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز آیت الله طبسی جزو یکی از مدیران سطح عالی کشور قرار گرفتند و در حالی که خیلی از مبارزان و فقها نتوانستند پس از انقلاب از نظر مدیریت کشور جایگاهی بیابند، ایشان جزو افرادی بودند که توانستند مدیریت عالی انجام دهند.

 

وزیر اسبق اطلاعات در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر تحلیل نتایج انتخابات هفتم اسفند نیز اظهار کرد: نتیجه انتخابات هفتم اسفند در ترکیب مجلس خبرگان تغییر عمده ای نداشت؛ در مجلس شورای اسلامی هم گرچه وضعیت در تهران تغییر کرده اما وضعیت شهرستان ها هنوز به طور کامل مشخص نشده است اما رأی تهران باید تحلیل شود. منتخبان نمی گویند که ما اصلاح طلب هستیم اما در یک نقطه خاص اشتراک پیدا کرده اند.

 

وی ادامه داد: کسانی که در تهران انتخاب شدند، افرادی هستند که به قول خودشان در گذشته مبارزه منفی می کردند و وارد عرصه نمی شدند اما در این انتخابات از رأی خود استفاده کردند تا به اهداف شان برسند که این مسأله نیازمند یک تحلیل جامع و کامل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فلاحیان در خصوص پیش بینی ترکیب جناحی مجلس دهم و گزینه های ریاست بر مجلس گفت: از نظر تعداد افراد منتخب، مجلسی بینابینی تشکیل شده به طوری که اگر مستقل ها به هر جناح گرایش پیدا کنند، آن جناح در اکثریت خواهد بود اما تجربه می گوید مستقل ها بیشتر با اصولگرایان بوده اند و بر اساس این تحلیل، اکثریت با اصولگرایان است. اگر اکثریت آن با اصلاح طلبان باشد، آقای عارف گزینه ریاست خواهد بود و اگر اصولگرایان به اکثریت برسند، آقای لاریجانی./820/پ202/ج

 

ارسال نظرات