۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۶۶۶
از محل اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی صورت گرفت؛

پیشرفت فیزیکی 43 درصدی ساختمان حوزه علمیه فاروج/ موافقت برای احداث استادسرا و مدرسه علمیه برادران

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی از پیشرفت فیزیکی 43 درصدی عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران فاروج با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبری خبر داد و گفت: افزون بر این از محل اعتبارات دفتر رهبری، برای احداث ساختمان مدرسه علمیه برادران و سه واحد استادسرا در فاروج نیز موافقت شده است.
حجت الاسلام سالاري حوزه علميه خراسان شمالي

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران شهرستان فاروج، اظهار کرد: طرح احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان فاروج در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال 91 به تصویب رسید.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث این ساختمان اسفندماه سال 92 در زمینی به مساحت سه هزار و 330 مترمربع با زیربنای دو هزار و 150 مترمربع آغاز شد و اکنون نیز 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرا و اتمام این پروژه هفت میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: چهار میلیارد ریال از این اعتبار از محل دفتر رهبری و سه میلیارد و 800 میلیون ریال نیز از محل اعتبار مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تأمین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه حوزه علمیه فاطمیه شهرستان فاروج از سال 77 فعالیت خود را آغاز کرده و طلاب آن هنوز در ساختمانی استیجاری تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: اجاره‌نشینی و خانه‌به‌دوشی طلاب حوزه علمیه خواهران فاروج مشکلات زیادی را برای مدیران و طلاب این مدرسه به وجود آورده که امید می‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان جدید این حوزه علمیه، مشکلات مزبور به پایان برسد.

 

وی اظهار کرد: افزون بر ساختمان حوزه علمیه خواهران فاروج، با توجه به ساختمان قدیمی حوزه علمیه برادران محمودیه فاروج، مسؤولان دفتر رهبر معظم انقلاب برای تأمین اعتبار احداث یک ساختمان جدید برای این مدرسه علمیه و ساخت استادسرا در این شهرستان موافقت کردند.

 

وی ادامه داد: برای احداث ساختمان جدید حوزه علمیه برادران و استادسرا در شهرستان فاروج در مجموع چهار میلیارد و 400 میلیون تومان از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب پرداخت می‌شود.

 

به گفته حجت‌الاسلام سالاری مکی عملیات احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه برادران محمودیه فاروج در زمینی به مساحت سه هزار و 700 مترمربع اکنون حدود چهار درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما ساخت استادسرای این شهرستان هنوز آغاز نشده است.

 

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری در مجموع حدود 30 طلبه سطح سه در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه فاروج در حال تحصیل بوده و در بخش برادران نیز در این شهرستان مدرسه علمیه محمودیه با بیش از 60 سال سابقه فعال است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه خاطرنشان کرد: در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91 در مجموع 15 پروژه با اعتبار 92 میلیارد ریال برای احداث، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه در شهرستان‌های مختلف استان به تصویب رسید که تمامی 15 پروژه مزبور اجرا شده و غالب آن‌ها نیز مراحل پایانی ساخت را طی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: از 92 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح‌ها، 50 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، 30 میلیارد ریال از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و 12 میلیارد ریال آن نیز از دفتر ریاست جمهوری پرداخت شده و یا در آینده تخصیص می‌یابد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

 

شایان ذکر است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه‌ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می‌کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات