۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۲۰۶۸۹
امام جمعه سامان:

ترویج سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سامان الگو گرفتن از ائمه معصومین(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت: تبیین و تقویت ارزش ها و باورهای دینی جوانان مهم ترین عامل خنثی کردن دسیسه های فرهنگی دشمن و برطرف شدن مشکلات جوانان در جامعه است.
امام جمعه سامان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محسن ملک‌پور امام جمعه سامان، ظهر امروز در سومین نشست هم اندیشی روحانیان مشغول در طرح صالحین این شهرستان، با تأکید بر این که باید برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه در روزهای پایانی سال و سرکشی روحانیان به روستاهایی که روحانی ندارند هرچه بهتر صورت گیرد، ابراز داشت: باید هماهنگی روحانیان و دهیاران با یکدیگر در راستای پیشبرد مسائل فرهنگی روستاها صورت گیرد و این از ضرورت ها است.

 

وی با تأکید بر این که ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ فاطمی در جامعه است، گفت: حفظ کانون خانواده با ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت دینی فرزندان مهم ترین راه جلوگیری از اجرای توطئه های دشمن در قالب تهاجم فرهنگی است.

 

امام جمعه سامان با بیان این که دشمن برای دستیابی به اهداف شوم در قالب جنگ نرم از دسیسه های مختلفی استفاده می کند، افزود: هدف دشمن دور کردن مردم به ویژه جوانان از ارزش های دینی است.

 

این مقام مسؤول، الگو گرفتن از ائمه معصومین(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و ابراز داشت: تبیین و تقویت ارزش ها و باورهای دینی جوانان مهم ترین عامل خنثی کردن دسیسه های فرهنگی دشمن و برطرف شدن مشکلات جوانان در جامعه است.

 

حجت الاسلام ملک‌پور با اشاره به این که شهرستان سامان یک منطقه توریستی است و در ایام تعطیلات عید نوروز در مساجد شاخص باید نماز جماعت برپا و تعطیل نباشند، بیان داشت: باید بکوشیم که در ایام عید نوروز فضایی کاملا معنوی بر شهرستان حاکم باشد و این نیازمند تلاش همه مجموعه های فرهنگی خصوصا روحانیان شهرستان است.

 

وی همچنین به زمان نام نویسی حوزه های علمیه برادران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به فرارسیدن ایام پذیرش طلبه از سوی حوزه‌های علمیه، روحانیان باید نسبت به حضور جوانان در حوزه‌های علمیه تبلیغات لازم را انجام دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سامان همچنین به راه اندازی کانون ازدواج آسان در این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر فرهنگ ازدواج اسان در بین جوانان و خانواده ها به معنای واقعی کلمه نهادینه شود، به یقین بسیاری از مشکلات آن ها برطرف می شود که می طلبد روحانیان نیز در این رابطه وارد میدان عمل شوند و جوانان را به سمت ازدواج های آسان هدایت کنند.

 

سعید صالحی، فرماندار شهرستان سامان نیز در ادامه با بیان این که کار فرهنگی در جامعه زیربنای همه امور است، بیان داشت: حضور روحانیت بین مردم در شهر و روستا به هدایت جامعه کمک شایانی می‌کند.


صالحی با بیان این که آسیب ‌شناسی فضای روستاها و شهرها از سوی روحانیان و ارتباط با دهیاران صورت می‌گیرد، بیان داشت: برگزاری جلسات مشترک روحانیان با معتمدین و افراد ذیی نفوذ روستا در راستای پیشبرد مسائل فرهنگی و مذهبی شهرستان است.


در پایان این نشست نیز روحانیان دغدغه‌ها و مسائل فرهنگی روستاها و شهرستان را بیان کردند و فرماندار شهرستان نیز به آن ها پاسخ و قول همکاری‌های لازم را داد./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات