۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۶۹۴
همزمان با ایام فاطمیه؛

فراخوان مقاله «فرهنگ فاطمی» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ واحد پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، همزمان با ایام فاطمیه و بزرگداشت مقام والای حضرت زهرا(س)، فراخوان مقاله فرهنگ فاطمی را اعلام کرد.
فراخوان مقاله «فرهنگ فاطمی» اعلام شد

خانم طیب زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره که حوزه های علمیه خواهران باید رسالت خود در راستای معرفی و ترویج فرهنگ فاطمی به نحو احسن انجام دهند، افزود: در همین راستا واحد پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد به منظور شناخت بهتر و عمیق تر شخصیت نورانی صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) اقدام به برگزاری فراخوان مقاله «فرهنگ فاطمی» کرده است.

 

وی به نشر و ترویج سیره حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای درباره حضرت زهرا(س) می فرمایند: «فاطمه‏ی زهرا (س) کلمةاللَّهِ پرمضمون و مانند یک دریای ژرف و عمیق است. هر چه فکر انسان، ذوق انسان، طبع ظریف صاحبان طبع در این زمینه کنکاش بیشتری کند، تدبر و تأمل بیشتری کند، گوهرهای بیشتری به دست خواهد آورد.»

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که این فراخوان در سه بعد «اخلاقی ـ اجتماعی»، «تاریخی» و «سیاسی» سیره حضرت زهرا(س) تنظیم شده است، افزود: محور «اخلاقی ـ اجتماعی» شامل موضوعاتی چون  «حضرت زهرا(س) مادر موعود»، «حضرت زهرا(س) و آیه تطهیر»، «حضرت زهرا(س) و حدیث کساء»، «نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از امام زمان(عج)»، «روش های معرفی فرهنگ فاطمی در جامعه امروز» است.

 

وی ابراز داشت: محققان در زمینه بعد تاریخی سیره حضرت زهرا(س) مقالات خود را در موضوعات «نفوذ تاریخی و منزلت علمی حضرت زهرا(س)»، «جریان شناسی حقوق فدک» ارسال کنند.

 

حضرت زهرا(س) الگوی سیاسی زن امروز
معاون پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد با بیان این که موضوعات مرتبط با فراخوان نیز پذیرفته می شود، گفت: «فدک پشتوانه راهبردی و اقتصای امام علی(ع)»، «ثأثیر قیام فاطمی در دفاع از ولایت»، «شیوه های مبارزه حضرت زهرا(س) در حمایت امامت»، «حضرت زهرا(س) الگوی مبارزه سیاسی زن امروز»، «حضرت زهرا(س) در اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)»، «بررسی شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س)» موضوعات مرتبط با بعد سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) هستند.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: «محورهای اساسی مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س)»، «بررسی شیوه سیاسی حضرت زهرا(س) یا کاوشی در خطبه فدکیه»، «الگوهای اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س)»، «نقش حضرت زهرا(س) در معرفی و تبیین ولایت و امامت» از دیگر موضوعات این فراخوان هستند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد با اشاره به این که سی ام فرودین ماه، مهلت ارسال آثار است، گفت: مقالات، حداقل در 15 صفحه  و در قالب مقاله علمی ارسال شود.

 

وی گفت: پژوهشگران مقالات خود را به ایمیل مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) به آدرس (peyrovan.zahra@yahoo.com) ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33411210 تماس بگیرند./1309/302/ب1

ارسال نظرات