۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۳۲۰۶۹۶

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ انعقاد تفاهم نامه برگزاری ۴۲ گفتمان دینی مدارس در استان بوشهر، برگزاری چهارمین جلسه اخلاق درحوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، برگزاری درس اخلاق در مدرسه علمیه دیر و برگزاری مراسم گرامیداشت آِیت الله واعظ طبسی در حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان از مهم‌ترین اخبار استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، دبیر گفتمان های دینی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه برگزاری 42 گفتمان دینی مدارس در استان بوشهر خبر داد.

 

محمد شهبازی گفت: در راستای گسترش و توسعه طرح گفتمان های دینی در مدارس دو تفاهم نامه همکاری با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان و سازمان بسیج دانش اموزی استان منعقد شد.

 

دبیر گفتمان های دینی استان بوشهر تصریح کرد: به موجب این تفاهم نامه تا پایان سال جاری تعداد 42 گفتمان دینی در 42 مدرسه استان برگزار خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: با برگزاری این تعداد گفتمان ها شاخص برگزاری گفتمان های دینی مدارس در استان به میزان صد درصد محقق خواهد شد.

 

شهبازی در خاتمه سخنان خود اضافه کرد: گفتمان دینی مدارس از طرح های موفق و تاثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود که نقش بسزایی در جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی در بین نسل سوم انقلاب داشته است.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت آِیت الله واعظ طبسی درحوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان

باحضور مدیر،معاون تهذیب ، طلاب و تعدادی از نمازگزاران، مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه دراستان خراسان رضوی، درمسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

 

قرائت قرآن کریم توسط حاضرین دراین مراسم و اهداء ثواب به آن به روح آن فقیه عالقدر توسط آقایان عمران قاسمی و محمد رضا امیدی زاده از مهمترین برنامه های این مجلس گرامیداشت بود.

 

آیت الله واعظ طبسی که پس از سالها مجاهدت درمسیر انقلاب و اسلام سحرگاه جمعه 14 اسفند در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد  مقدس دعوت حق را لبیک گفت.

 

برگزاری درس اخلاق در مدرسه علمیه دیر

درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری استاد درس اخلاق اعزامی از قم در مدرسه علمیه مهدی موعود (عج) شهرستان دیر برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری در این نشست گفت: هر وقت خدا بنده ای را دوست داشته باشد 8 چیز به او می دهد.

 

این استاد درس اخلاق داشتن چشم پاک، ترس از خدا، حیا، خدا اخلاق او را مانند اخلاق صالحین می کند، بصیرت و چشم حقیقت بین، کمک می کند تا امانت های خود(چشم،گوش ،زبان و...) را نگه دارد راست گویی و سخاوت را عنوان هشت مورد عنوان کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری در ادامه به طلاب در خصوص موضوعات تحصیلی و خانواده مشاوره داد.

 

برگزاری چهارمین جلسه اخلاق درحوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان

با حضور مسؤول مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان چهارمین جلسه اخلاق هفتگی درنیسمال دوم درمحل این حوزه علمیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام عبدالحسین خلفی دراین محفل با اشاره به نکاتی درخصوص علل و عوامل موفقیت طلاب بیان کرد: درکنار کسب علم و دانش توجه به مسائل معنوی لازمه های پیشرفت و موفقیت خواهد بود. احترام به والدین که مورد بسیار دین اسلام است و درقرآن کریم نیز بدان اشاره شده است از دیگر عوامل موفقیت خواهد بود. داشتن نظم در همه امور من جمله درس خواندن، استراحت، عبادت از دیگر شاخصه هایی مهمی است که می بایست بدانها توجه شود.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد جوکار مدیر این مدرسه علمیه با تشریح شرایط شهرستان و کشور پس از انتخابات 7 اسفند خواستار بصیرت بیشتر طلاب در دوره حساس کنونی شد.

 

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بصیرت افزایی و روشن نمودن شرایط ویژه کنونی بعد از انتخابات 7 اسفند از وظایف مهمی است که بایستی در کنار درس و بحث به این مسأله مهم هم بجای خویش توجه کرد./833/101/ب2

ارسال نظرات