۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۳۲۰۷۸۲
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن از شبکه های اجتماعی برای اشاعه فساد استفاده می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه استفاده از شبکه های مجازی می تواند فرصتی برای ترویج معارف اسلامی باشد، گفت: متأسفانه دشمن برای اشاعه فساد و اهداف خود بیش از ما از این شبکه ها استفاده می کند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه حوزه های خواهران بیش از آنچه انتظار می رفت رشد کرده است، اظهار داشت: امروزه حوزه علمیه خواهران توانسته در سراسر کشور با جذب نیروهای متعدد در مناطق مختلف فعالیت های خود را گسترش دهد، این موفقیت حاکی از آن است که نیت مسؤولان آن خالص بوده است.

 

وی با اشاره به روایت مشهور امام صادق(ع)، گفت: حضرت می فرماید «ما کان لله ینمو» هرچیزی که برای خدا باشد رشد می کند؛ امروز حوزه های علمیه خواهران مصداقی از آن شجره طیبه است که اصلها ثابت و فرعها فی السماء است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، ابراز داشت: اما این قشر نسبت به مردان آسیب پذیرترند؛ نقش آنها حداقل از لحاظ ها وسیع تر است بنابراین رسیدگی به امور بانوان کار مهمی است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: در کتب رجالی بیشتر مردان به چشم می آیند و بانوان در بخش بسیار محدودی هستند؛ این مسأله نشان می دهد که از ابتدا توجه چندانی به زنان نمی شد در حالی که قرآن در برخی از موارد زن و مرد را برابر می داند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در گذشته تعادل میان زنان و مردان رعایت نشده است و امروز باید آن را جبران کنیم؛ گسترش حوزه های علمیه خواهران می تواند برخی از این کاستی ها را جبران کند.

 

وی با بیان اینکه توسعه شبکه های مجازی موجب شیوع بیشتر فساد شده است، گفت: با وجود اینکه استفاده از این شبکه ها می تواند برای ما یک فرصت باشد اما دشمن از این فرصت بیشتر استفاده می کند و با کمک آن نظام خانواده را بر هم می ریزد؛ یکی از مسؤولان اروپایی گفته که بحث همجنس گرایی در ایران قبیح است باید آنقدر این مسأله را مطرح کنیم که قبح آن از بین برود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به آیه«إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ»اظهار داشت: این وعده الهی است که هرچه عوامل فساد زیاد باشد، با استقامت در راه خدا، نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد؛ بنابراین نباید از هجمه های دشمن ترسید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت تدوین جغرافیای مذهبی کامل برای جهان اسلام، گفت: این امر یک کار زیربنایی برای فعالیت های تبلیغی است و با گردآوری چنین اطلاعاتی نیاز مسلمانان دنیا مشخص می شود و می توان متناسب با آن کار کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اطلاع رسانی نسبت به فعالیت های انجام شده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران باید نشریاتی برای معرفی این فعالیت ها داشته باشند؛ امروز اطلاع رسانی حرف اول را می زد و افزون بر جذب کمک های مردمی موجب جلوگیری از موازی کاری می شود./928/پ202/ج1

ارسال نظرات