۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۲۰۷۸۷

یادنامه شهدای مدافع حرم در تبریز رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «کبوتران حرم»، یادنامه شهدای مدافع حرم به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز رونمایی می‌شود.
کتاب کبوتران حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «کبوتران حرم» به همت محمد رنجی از شاعران و فعالان برجسته ادبی تبریز تدوین شده است، حاصل کار دسته جمعی شماری از فعالان و افراد شاخص این حوزه است، قرار است همزمان با دوازدهمین سوگواره شمیم یاس، رونمایی شود.


بنابر این گزارش، این اثر حاوی عکس‌هایی منتشر نشده، مکاتبات، وصیت نامه‌ها و برخی اسناد درباره این افراد است که در حین پاسداری از حرمین، به درجه رفیع شهادت رسیده اند؛ نویسنده در این اثر، اشعاری برای هرکدام از شهدا و جانبازان مدافع حرم سروده است که ردیف و قافیه تمامی این اشعار به نام شهدا و جانبازان ختم می شود.


این اثر ارادتی هر چند کوچک به پیشگاه آنهایی خواهد بود که در سالها و روزهای گذشته در پیکار با نیروهای تکفیری جهاد کرده و با آنان مقابله کرده اند. کتاب «کبوتران حرم»، یادنامه شهدای مدافع حرم در مقام یک اثر فرهنگی، منبعی قابل مطالعه و رجوع برای پژوهشگران این حوزه خواهد بود.


گفتنی است، کتاب «کبوتران حرم»، یادنامه شهدای مدافع حرم همزمان با دوازدهمین سوگواره شمیم یاس در آئینی ویژه با حضور شعرای عرصه رثایی و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم آذربایاپجان‌شرقی رونمایی خواهد شد./935/102/ب2

ارسال نظرات