۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۸۱۵
وزیر دادگستری:

گرامیداشت مقام شهدا تجلیل از حقیقت انسانیت است/ مظلوم‌ترین شهدا کودکان شهید هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: تجلیل از مقام شهدا در جهان اسلام به معنای تجلیل از حقیقت انسانیت، مقاومت و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم است.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در مراسم سومین کنگره بین‌المللی شهدای جهان اسلام با محوریت گرامی‌داشت شهید احمد اخرواه، نماد کودک شهید جنگ 51 روزه غزه بعدازظهر دوشنبه 17 اسفند ماه در باغ موزه دفاع مقدس با حضور خانواده شهدا برگزار شد، با اشاره به مقام والای شهدا و پیشتازی ملت ایران در زمینه شهادت، گفت: ملت ایران در راه جهاد و هم در راه مقاومت و هم در دفاع از حقوق خود ایستادگی کرده‌ و همیشه علیه استکبار مبارزه کرده‌ و در تجلیل از شهدا پیش قدم بوده‌ است.

 

وزیر دادگستری با اشاره به جنایت های استکبارگران علیه ملت های بی دفاع و به ویژه کودکان مظلوم فلسطین، خاطرنشان کرد: مظلوم‌ترین شهدا کودکان شهید هستند، ما هر روز شاهد پر پر شدن کودکان در جهان اسلام در پی ظلم‌های مستمر به آن‌ها هستیم و هر روز در سوریه و یمن شاهد این جنایات هستیم و کودکان قربانی این ظلم جنایتکاران هستند 

 

وی با بیان اینکه ما باید پیام شهدا را بشنویم و راه آنها را ادامه دهیم، عنوان کرد: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن و در انتخابات حماسه آفریدند و برگزاری این مراسم‌ها حکایت از بزرگی روح ملت مسلمان ایران دارد.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی با تجلیل از برگزارکنندگان این مراسم، عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که توفیق بزرگداشت این کودک شهید فلسطینی را نصیب ما کرد و از احساس مسئولیت برگزارکنندگان نسبت به خون پاک شهدا سپاسگذاری می‌کنم.

 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام شهدا در جهان اسلام به معنای تجلیل از حقیقت انسانیت، مقاومت ، دفاع از حقوق ملت های مظلوم است، ملت ایران در همه عرصه‌ها در راه مقاومت، ایثار، شهادت و مبارزه علیه استکبار نیز پیشتاز است و هم اکنون در تجلیل از مقام شهدا پیش قدم است خداوند به شهدا ارج نهاده است و مقام شهدا نزد خداوند است.

 

وزیر دادگستری با تأکید بر ادامه راه شهدا، بیان کرد: ما باید تجلیل از شهدا را ادامه دهیم و تجلیل از مقام شهید وظیفه همه است، از ابتکار عمل نامگذاری این کنگره به نام مظلوم ترین شهید جهان اسلام به نام کودک شهید فلسطینی قدردانی می کنم.

 

وی با تأکید بر اطلاع رسانی از جنایت های اشغالگران علیه کودکان مظلوم فلسطین، گفت: ما شاهد شهادت  کودکان در فلسطین، سوریه و یمن جنایات استکبارگران علیه مردم مظلوم و بی دفاع هستیم باید فریاد این کودکان مظلوم را  به جهان نشان بدهیم تا ظالم  ریشه‌کن شود.

 

حجت الاسلام پور محمدی با تجلیل از مردم ایران در حضور در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم ایران نقش انسانی خود را در اهپیمایی 22 بهمن و انتخابات ایفا کردند و این نشان از بزرگی ملت ایران است و باید پرچم شهدا در اهتزاز باشد.

 

شایان ذکر است، شهید احمد اخرواه کودک فلسطینی در حالی که سه دقیقه از تولدش می‌گذشت در جریان جنگ 51 روزه غزه به همراه مادر 22 ساله و خواهر یک ساله‌اش به شهادت رسید./818/202/ب2

ارسال نظرات