۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۲۰۸۲۲
فاطمیه (11)

حضرت زهرا بارزترین الگوی تکامل انسانی برای بندگان است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت زهرا(س) بارزترین الگوی تکامل انسانی است، گفت: این بانوی بزرگوار نه تنها به همه زنان، بلکه به همه مردان عالم اثبات کردند که رسیدن به بندگی خدا مجاهدت می‌خواهد.
حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که حضرت زهرا(س) بارزترین الگوی تکامل انسانی هستند، افزود: این بانوی بزرگوار نه تنها به همه زنان بلکه به همه مردان عالم اثبات کردند که رسیدن به بندگی خدا مجاهدت می‌خواهد و هرکس مجاهدت کرده و ولایت مدار باشد چه زن و چه مرد به کمال ایمان الهی می رسد.


وی تصریح کرد: زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای ما حجت است و باید زندگی آن بزرگواران را الگوی راه خویش قرار دهیم و باید ساده زیستی این بانوی بزرگوار در زندگی برای زنان محجبه الگو بوده و زنان مسلمان باید با الگو برداری از این بانو و عمل به آموزه های ایشان برای سایر زنان عالم اسوه و سرآمد باشند.


سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه میل های غریضی و فطری انسان نباید از حالت طبیعی خود خارج شود، گفت: میل به زیبایی و جمال دوستی از امیال طبیعی انسان است اما باید مراقب بود تا از فلسفه وجودی این میل خارج نشویم و این میل ما را به سمت خود نمایی و تن آرایی نکشاند زیرا خود نمایی و تن آرایی به خصوص اگر برای نامحرم باشد انسان را در منجلاب گناه غرق کرده و موجب سقوط انسان شده و گوهر حیا و عفاف او را به کلی نابود می کند.


حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خروج میل به زیبایی از حالت طبیعی خود، چشم و هم چشمی و رقابت های ناسالم را به وجود می آورد، اظهارکرد: گرایش به زیبایی و مطلوب بودن به طور فطری در زنان بیش از مردان است؛ بنابراین زنان بیشتر از مردها در خطر خروج از حالت طبیعی این میل قرار دارند.

 

وی افزود: زنان باید مراقب باشند تا با کنترل میل ها و غرایض خود، میل به زیبایی را تنها در برابر همسر خود به نمایش بگذارند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: اگر انسان ها تمایلات غریضی و فطری خود را بشناسند و آگاهانه در مسیر اصلی خود بکار بگیرند، به تکامل دست خواهند یافت.


حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: انسان ها باید امیال خود را در راستای رسیدن به کمال بکار گیرند و با کنترل امیال غریضی و فطری خود تلاش کنند تا به سعادت نزدیک شود.


وی یادآور شد: حضرت زهرا(س) به برای زنان و مردان در این زمینه الگو هستند، زیرا این بانوی بزرگوار با کنترل غرایض و حرکت در مسیر ولایت و بندگی خداوند توانستند به عالی ترین درجه کمال انسانی دست یابند و برای جهانیان سیدة نساء العالمین شوند./968/202/ب2

ارسال نظرات