۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۸۲۵
حجت الاسلام ذوالنور:

تقویت فرهنگ وظیفه نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این که وظیفه نظام اسلامی تقویت فرهنگ است، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب فرهنگ همانند یک باغ است که باغبان در رشد درختان دخالتی ندارد بلکه از آنها در برابر آفات محافظت می کند و وظیفه نظام اسلامی نیز تقویت باغ فرهنگ است.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آئین گرامی داشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد که در مرکز مدیریت حوزه های  علمیه خواهران برگزار شد، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) بیان داشت: برای هر حکومت سه پایه متصور است که تفاوت حکومت ها نیز درهمین سه پایه است.

 

وی نخستین پایه را فکری و فرهنگی دانست و اظهار داشت: این پایه زیر ساخت هر حکومتی را تشکیل می دهد و دو پایه دیگر نیز مبتنی بر این پایه هستند به عنوان مثال پایه کشورهای غربی که اومانیسم است خروجی آن سکولاریسم و ساختار حکومتی آن لیبرالیسم و ضلع اقتصادی آن کاپیتالیسم است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ایران که مبتنی بر تفکر دینی است دو ضلع دیگر آن نیز باید دینی باشند که متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع فرهنگ مورد توجه قرار نگرفته است بلکه به عنوان یک موضوع حاشیه ای و متکی به نگاه سکولاریستی بوده است.

 

وی افزود: در مکتب سکولار دین رابطه ای فردی بین انسان و خداوند است و در جامعه دخالتی ندارد که گاهی نوع نگاه ما در جامعه اسلامی نیز این گونه است و گمان می کنیم دولت در تقویت دین دخالتی ندارد و نباید در آن ورودی داشته باشد؛ این تفکر اشتباه است چنانچه رهبر معظم انقلاب در پیام اجلاس نماز بیان کردند نخستین نشانه حکومت صالحین اقامه نماز است بنابراین حکومت صالحان نسبت به بهشت و جهنم و دین مردم بی تفاوت نیست.

 

نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمینه فرهنگ دو نظریه وجود دارد، اظهار داشت: نظریه نخست آزاد بودن عرصه فرهنگ است و افراد می توانند هر کاری انجام دهند و نظریه دیگر دخالت دولت در فرهنگ است که هر دو نظریه باطل هستند.

 

وی ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب فرهنگ همانند یک باغ است که باغبان در رشد درختان دخالتی ندارد بلکه از آنها در برابر آفات محافظت می کند و وظیفه نظام اسلامی نیز تقویت باغ فرهنگ است؛ به دلیل فراوانی نگاه به مسأله فرهنگ شاهد تفاوت در عمل نیز هستیم.

 

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که اگر مشکلات فرهنگی برطرف شوند مشکلات اجتماعی نیز برطرف می شوند، گفت: اگر در زمینه فرهنگ سرمایه گذاری شود به هزینه کردن در موارد دیگر نیازی نخواهد بود بنابراین باید نگاه ها در زمینه فرهنگ تغییر کنند.

 

وی ادامه داد: در برخی زمان ها که فشار تحریم بسیار فراوان بوده است به گونه ای پیشرفت داشته ایم که دنیا متحیر شده است اما در برخی زمان ها که تحریمی نبوده است عقب نشینی داشته ایم که علت رشد در زمان تحریم روحیه فرهنگی نیروهایی است که در آن زمینه فعالیت داشته اند./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات