۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۲۰۸۴۱
رییس امور مساجد شهرری:

تبیین حقیقت ولایت برای مردم اصلی ترین وظیفه حضرت زهرا بود

خبرگزاری رسا ـ رییس امور مساجد شهرری گفت: اصلی‌ترین تکلیف و وظیفه حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) تبیین حقیقت ولایت برای مردم بود؛ این بانوی بزرگوار در فرصت‌های مختلف و با ایراد خطبه‌های متعدد با همه وجود از امر ولایت دفاع کردند.
اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اصلانی رییس امور مساجد شهرری، شامگاه 17 اسفند به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع شهرری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) در بدترین و بحرانی‌ترین شرایط، تکلیف خود را رها نکرد و با صلابت از امر ولایت دفاع کردند.

 

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به اصلی‌ترین تکلیف و وظیفه حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) که تبیین حقیقت ولایت برای مردم بود، بیان داشت: این بانوی بزرگوار در فرصت‌های مختلف و با ایراد خطبه‌های متعدد با همه وجود از امر ولایت دفاع کردند؛ اما متاسفانه امروز برخی از انسان‌ها در مواجهه با مشکلات، از انجام وظایف خود سر باز زده و هیچ استقامتی در برابر آن موانع از خود بروز نمی‌دهند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه‌های خود ماجرای غدیر خم را برای مردم یادآور شدند، گفت: پیامبر(ص) در غدیر خم به مردم فرمودند همه دستوراتی که من برای شما آورده‌ام از جانب خدا بوده و انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین به دستور او است و هرکس علی(ع) را تصدیق کند مرا تصدیق کرده و هرکس او را تکذیب کند مرا تکذیب کرده است.

 

رییس امور مساجد شهرری ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید ای پیامبر تو ثمره زحمات پیامبران پیشین هستی اما اگر ولایت علی(ع) برای مردم تعریف نشود تو کاری برای ما نکرده‌ای؛ این بیانگر عظمت جایگاه ولایت در نزد خدا است.

 

وی در بخشی از این سخنرانی با اشاره به اینکه خداوند در معراج با صدای حضرت علی(ع) با پیامبر(ص) سخن گفت، ادامه داد: پیامبر(ص) عاشق امیرمومنان علی(ع) بود و خداوند متعال با زوایای دل پیامبر(ص) و با صدای حضرت علی(ع) با رسول خود در معراج سخن گفت.

 

حجت الاسلام اصلانی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بعد از ایراد خطبه فدکیه در جواب فرافکنان جلسه که قصد محکوم ساختن حضرت علی(ع) را داشتند فرمودند خداوند متعال بعد از غدیر خم دیگر هیچ بهانه‌ای را از شما قبول نخواهد کرد.

 

رییس امور مساجد شهرری امام را همانند کعبه دانست و تصریح کرد: تفاوت امام و پیامبران بر این است که امام همانند کعبه است چرا که مردم باید به سوی آن بروند نه آنان به سوی مردم، و این امر برای پیامبران برعکس است چرا که آنان از جانب خداوند وظیفه دارند خود به جانب مردم بروند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) خطاب به مردم فرمودند شما به دلیل آبادی دنیای خود دست از ولایت علی(ع) برداشتید ولی یقین بدارید دنیای آباد تنها در سایه ولایت علی(ع) محقق خواهد شد و چون علی(ع) را کنار زدید هرگز به دنیایی که تصور می‌کردید نخواهید رسید چرا که دنیا و آخرت خود را نابود ساختید./813/202/ب1

ارسال نظرات