۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۲۰۸۶۳
با حضور رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛

پوستر همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ پوستر همایش همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی توسط مهدی محقق رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور بیش از صد نفر از اساتید و فرهیختگان ایران و پژوهشگرانی از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان و کشمیر هندوستان رونمایی شد.
پوستر همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پوستر همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی توسط مهدی محقق رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور بیش از صد نفر از اساتید و فرهیختگان ایران و پژوهشگرانی از کشورهای تاجیکستان، ارمنستان و کشمیر هندوستان رونمایی شد.

 

همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی در 26 ماه می 2016 میلادی توسط دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان با حمایت علمی رئیس دپارتمان مطالعات ایران‌شناسی دانشگاه هامبورگ و با همکاری مشترک دانشگاه دولتی خجند تاجیکستان، دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان، موسسه P.S.R Kulturella Forening سوئد، در محل دانشگاه ایروان ارمنستان برگزار خواهد شد.

 

ریاست همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی به طور مشترک بر عهده پروفسور وارتان وسکانیان، رئیس کرسی ایرانشناسی دانشگاه ایروان ارمنستان و دکتر اصغر دادبه از چهره‌های ماندگار ادبیات عرفانی و فلسفه اسلامی و از برجسته‌ترین استادان ایرانی است.

 

دبیر علمی همایش را نیز نورعلی نورزاد، رئیس کرسی ادبیات فارسی دانشگاه دولتی خجند و عالم برجسته سال 2015 تاجیکستان و از اساتید برجسته حوزه ادبیات فارسی در آسیای میانه بر عهده دارد.

 

همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی دارای 4 دبیرخانه است؛ این دبیرخانه‌ها شامل دبیرخانه قفقاز در ایروان، دبیرخانه آسیای میانه در تاجیکستان، دبیرخانه خاورمیانه در ایران و دبیرخانه اروپا و آمریکا نیز در سوئد است تا امکان مشارکت بیشتر و ساده‌تر را برای دانش‌پژوهان علاقه‌مند در سراسر جهان فراهم آورد.

 

نویسندگان، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان می توانند مقاله های خود را که در حوزه مشرق زمین و زیر مجموعه محورهای هنر و معماری، تاریخ و تمدن، ادبیات فارسی، تاریخ، ادیان و مذاهب، حقوق، تعلیم و تربیت، فلسفه و کلام، زبان شناسی، علوم سیاسی، ارتباطات فرهنگی، باستان شناسی، مردم شناسی و جامعه شناسی و محور ویژه همایش نیز، پژوهش‌ها پیرامون سعدی شیرازی است.

 

نویسندگان و پژوهشگران برای ارسال مقاله خود به سایت کنفرانس به نشانی Adabiatfarsi.com مراجعه کنند.

 

آخرین مهلت ارسال مقاله تا 18 اردیبهشت 1395 است که با اعلام نتایج داوری تا 21 اردیبهشت 1395 پژوهشگران می توانند تا 26 اردیبهشت سال آینده برای همایش شرکت نمایند؛ زمان برگزاری همایش نیز پنج شنبه 6 خرداد 1395 به میزبانی دپارتمان شرق شناسی دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان است.

 

پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به سایت Adabiatfarsi.com به یکی از دو روش ارائه به صورت حضوری و ارائه به شیوه آنلاین در همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی شرکت داشته باشند تا افرادی که مقالاتشان پذیرفته می‌شود، بتوانند مطابق شرایط خود درباره نحوه حضور تصمیم‌گیری کنند.

 

صدور گواهینامه معتبر بین‌المللی پذیرش مقاله، حضور و سخنرانی در همایش بین‌المللی شرق‌شناسی، تاریخ و ادبیات پارسی ، امکان انتشار و نمایه‌سازی مقالات در ژورنال‌ها و وب‌سایت‌های معتبر داخلی و خارجی، دریافت بسته علمی و همچنین بازدید از شهر تاریخی ایروان از دیگر قابلیت‌های شرکت در این همایش خواهد بود.

 

این همایش علاوه بر فراخوان مقالات، دارای سخنران‌های برجسته داخلی و خارجی، کمیته علمی معتبر و ساختار سازمانی بین‌المللی است.

 

گفتنی است که علاقه مندان با مراجعه به سایت همایش به آدرس adabiatfarsi.com می توانند از سایر اطلاعات مفید این همایش بهرمند شوند./840/ت302/ی

ارسال نظرات