۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۳۲۰۸۶۶
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زهرا الگویی کامل برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه تحقق سبک زندگی دینی با تأمل در ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) محقق می‌شود، گفت: فاطمه زهرا(س) اسوه و الگویی کامل برای وصول به سبک زندگی اسلامی است.
 سبک زندگي اسلامي

مریم ریاضی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت بررسی سبک زندگی اسلامی در سیره فاطمی، گفت: بررسی زندگی ائمه معصومین(ع)، بهترین راه و جایگاه برای شناخت خدا و رسیدن به او است.


وی بر ضرورت الگوگیری بانوان مسلمان ایرانی از سبک زندگی حضرت فاطمه(س) در راستای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در زندگی تاکید کرد.


استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابعاد زندگانی حضرت فاطمه(س) را بهترین منبع برای استخراج سبک زندگی اسلامی فاطمی دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی نظریه پردازان سکولار غرب زده معتقدند که کمالات ائمه(ع) و نقل و ترویج آنها دست یافتنی نیست و کارکرد تربیتی ندارند در حالی که این کمالات برای ما مسلمانان یک الگو و روش مناسب به شمار می رود.


ریاضی تهرانی در ادامه بهره‌مندی از زندگی پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) را بهترین راه برای پی بردن به سبک زندگی اسلامی معرفی کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) درسی مهم در مسایل اجتماعی به جوامع بشری داد که اهتمام و توجه به آن ما را  به سبک زندگی فاطمی نزدیک می کند.


رییس جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان، حضرت فاطمه(س) را تجلی کاملی از مکارم و اخلاق عظیم الهی پیامبر(ص) دانست و اذعان داشت: فاطمه زهرا(س) اسوه و الگویی کامل برای وصول به سبک زندگی اسلامی است.


وی عمل نکردن صحیح و کامل به الگوی اسلامی سبک زندگی را علل عقب ماندگی مسلمین از غرب از حیث پیشرفت‌های مادی عنوان کرد.
 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی ایرانی نیازمند تبیین و تشریح این نوع از سبک زندگی در جامعه اسلامی است.
 

وی با تاکید بر اینکه تحقق سبک زندگی دینی با تأمل در ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) محقق می شود، ابراز داشت: به برکت حاکمیت فرهنگ ناب فاطمی در جامعه، امروز زنان مسلمان ایرانی الگویی برای زنان آزاده دنیا هستند.
 

استاد حوزه و دانشگاه، از خودگذشتگی را یکی از اصول مهم در زندگی به ویژه زندگی مشترک دانست که این مهم در زندگی حضرت زهرا(س) به خوبی نمایان بود./851/302/ب1

ارسال نظرات