۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۸۷۶
حجت‌الاسلام موسوی مطرح کرد؛

شاخصه‌های بارز حضرت زهرا/ خط ولایت‌مداری و دفاع از ولایت همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ولایت‌مداری و بصیرت را از شاخصه‌های بارز حضرت زهرای مرضیه(س) برشمرد و گفت: کسب رضای الهی و رسیدن به سعادت و کمال دنیوی و اخروی در گرو حرکت در مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) است.
حجت الاسلام غلامعباس موسوي

حجت‌الاسلام سید غلامعباس موسوی، مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که حیثیات شخصیتی حضرت زهرا(س) باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: صدیقه کبری(س) از جنبه‌های مختلف می‌تواند الگو برای همه بشریت در تمام اعصار و دوران‌ها باشد.

 

وی افزود: با توجه به این‌که حضرت زهرا(س) یک بانو، یک دختر و یک زن است، اما دارای کمالاتی است که مثال‌زدنی، ستودنی و در تاریخ ماندگار است و می‌تواند الگوی جامعی برای همه افراد باشد.

 

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) دارای ابعادی همچون ایمان راسخ، شخصیتی والا و جامع به خدا، به رسول خدا و مخزن معارف اسلامی است، اظهار داشت: ایمان و اعتقاد حضرت به حدی است که حاضر است تمام هستی و جان و مال خود را برای حفظ آن فدا کند.

 

جنبه‌های الگویی حضرت زهرا(س)

وی در ادامه به برخی جنبه‌های الگویی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت زهرای مرضیه(س) در اعتقاد و ایمان، در حجاب و عفاف، در بصیرت و در ولایتمداری به تنهایی الگویی کامل و جامع برای انسان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که یکی از صفات انسان‌های مؤمن دشمن‌شناسی است، ادامه داد: این صفت به خوبی در وجود حضرت فاطمه(س) نمایان است و حضرت دارای حد اعلای بصیرت و دشمن‌شناسی بود.

 

ولایت‌مداری شاخصه بارز زهرای مرضیه(س)

وی ولایت‌مداری را یکی دیگر از اوصاف حضرت زهرای مرضیه(س) برشمرد و افزود: جنبه ولایت‌مداری حضرت نه به این دلیل بود که امیرمؤمنان(ع) همسر ایشان بودند و نه به این دلیل که دختر رسول خداست، بلکه اعتقاد حضرت زهرا(س) در بحث ولایت تبعیت از حکم خداوند است و برای همین با تمام وجود اعتقاد به ولایت را مطرح می‌کند و برای دفاع از آن نیز به شهادت می‌رسد.

 

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) اول شهیده راه ولایت است، گفت: این مسأله الگو برای ما است که اگر می‌خواهیم یک انسان راستین و آزاده باشیم باید اوصافی همچون ایمان قوی، اعتقاد راسخ، عفاف و حجاب، بصیرت و ولایت‌مداری را در کارنامه خود ثبت کنیم.

 

خط ولایت‌مداری و دفاع از ولایت همیشگی است

وی خاطرنشان کرد: خط ولایت‌مداری و دفاع از ولایت در همه اعصار وجود دارد و استمرار حرکت انبیاء همیشگی است و فقط منحصر در عصر ائمه(ع) نیست و بعد از ائمه(ع) و در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز این خط و مسیر ادامه دارد و زن و مرد باید بدانند همه چیز ما برای دفاع از ولایت، اعتقاد، دین و آموزه‌های دینی است و باید در این مسیر همه هستی‌مان را تقدیم بکنیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی کسب رضای خداوند را گذشتن از جان و مال و هستی دانست و افزود: این‌ها درس‌هایی است که حضرت زهرای مرضیه(س) به تاریخ، به انسانیت و به بشریت داده است که در هر عصری قرار گرفتید از حق دفاع کنید و دست از آن برندارید.

 

وی با بیان این‌که دفاع از قرآن، معارف، شرف، ناموس، عفت و حجاب و دفاع از آموزه‌های دینی بالاترین هدف و مسأله است، ادامه داد: اگر رضای الهی را می‌خواهیم باید در این مسیر قرار بگیریم و از آن جدا نشویم.

 

حضرت فاطمه(س) متعلق به همه افراد و دوران‌ها است

مشاور امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) منحصر به یک عصر و جنس خاص نیست، بلکه متعلق به همه افراد و تمام رمز و رموز زندگی ما است و سیره و منش حضرت الگویی جامع است که باید از آن در زندگی بهره برد.

 

وی زهراشناسی را به عنوان سرفصل درسی برای رسیدن به موفقیت، رستگاری و سعادت افراد ضروی دانست و بیان داشت: کسب رضای الهی و رسیدن به سعادت و کمال دنیوی و اخروی در گرو حرکت در مسیر حضرت فاطمه زهرا(س) است./907/ت302/ی

ارسال نظرات