۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۲۰۹۱۲
کارشناس مسائل تربیتی:

آشنایی با مهارت جرأت ورزی نیاز مبلغان جوان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده گفت: آشنایی با مهارت جرأت ورزی و ابراز وجود برای طلابی که قصد دارند به عرصه تبلیغ وارد شوند، نیاز است؛ چرا که باید بدانند چگونه استعداد و توانایی خود را بروز دهند.
آشنایی با مهارت جرأت ورزی نیاز مبلغان جوان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زهرا سیدزاده، کارشناس مسائل تربیتی، امروز در کارگاه مهارت های زندگی که به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به مهارت های زندگی اشاره کرد و گفت: مهارت خودآگاهی، ارتباط مؤثر، همدلی، مقابله با استرس، حل مسأله یا حل تعارض از جمله مهارت های زندگی هستند.

 

وی ابراز داشت: در سیره امام رضا(ع) آمده است که هیچ گاه حرف کسی را قطع نمی کردند، حرف کسی را قطع کردن مانند ناخن کشیدن بر روی صورت افراد است.

 

سیدزاده افزود: شناخت خود و دانستن اهداف و ارزش های زندگی جزء مهارت خودآگاهی محسوب می شود. خوب سخن گفتن و خوب شنیدن نیز جزء مهارت ارتباط مؤثر است و مهارت مدیریت زمان برای مدیریت کردن زمان لازم است.

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار داشت: مهارت تفکر نقاد، تفکر خلاق، مدیریت زمان، مدیریت هیجان نیز از دیگر مهارت های زندگی هستند، مدیریت ترس، خشم، شادی، تنفر و کینه در دسته مهارت مدیریت هیجان قرار می گیرند.

 

آشنایی با مهارت جرأت ورزی برای مبلغ موفق لازم است
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آشنایی با مهارت جرأت ورزی و ابراز وجود برای طلابی که قصد دارند به عرصه تبلیغ وارد شوند، نیاز است؛ چرا که باید بدانند استعداد و توانایی خود را چگونه بروز دهند و برای از بین بردن ترس اجتماعی لازم است.

 

وی ابراز داشت: اگر دلخوری از کسی به دل دارید از طریق گفت و گوی سالم بیان کنید. تمام افراد تشویق و تعریف را بیشتر از انتقاد دوست دارند؛ از این رو برای بیان دلخوری خود باید ابتدا زمینه چینی کنید و از خوبی ها و حسن های طرف مقابل بگویید و سپس دلخوری خود را بگویید، آن هم با زبانی نرم.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: تملق گویی از افراد کار درستی نیست، اما تملق گویی از پدر و مادر، همسر و استاد ایرادی ندارد. تعریف کردن دیگران را شاد و امیدوار می کند و سبب می شود تلاش و کوشش آن ها بیشتر شود.

 

انسان هنرمند از میان مشکلات، خوبی ها را پیدا می کند
این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که داشتن ارتباطی خوب، دانستن مهارت هایی را می طلبد، افزود: گوش سپردن فعال، حمایت کردن از دیگران، تشویق، تحسین و تشکر، اعتماد داشتن، پذیرش دیگران با تمام نقایص از جمله عادت های مهروزی هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با خاطرنشان کردن این که باید دیگران را با تمام نقایص و اشتباهات آن ها پذیرفت، افزود: محبت در سایه پذیرش دیگران به دست می آید؛ از این رو همیشه باید به انسانیت انسان ها احترام گذاشت و حق تحقیر کردن را نداریم.

 

سیدزاده با اشاره به این که هنر انسان این است که از میان مشکلات، خوبی ها را پیدا کند، افزود: عیب جویی و انتقاد، سرزنش از جمله عادت های مخرب ارتباط هستند./1309/202/ب1

ارسال نظرات