۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۹۳۳
کارشناس مسائل مذهبی:

رجوع مکرر به قرآن سبب حفظ آیات می شود

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام موسویان با اشاره به این که رجوع مکرر به قرآن سبب حفظ آیات می شود، گفت: خیلی از بزرگان ما هستند که قرآن را به شیوه متداول آن حفظ نکردند، بلکه رجوع مکرر آن ها سبب شده آیات در ذهن آن ها ملکه شود.
حجت الاسلام سيد محسن موسويان

حجت الاسلام سید محسن موسویان، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تأثیر حفظ و خواندن آیات قرآن در مسیر زندگی، گفت: خواندن و حفظ قرآن به معنای واقعی آن این است که انسان در سیر معضلات زمانش به این آیات نظر بیندازد و از دل مشکلات زمانه با نور آیات الهی بیرون بیاید.

 

وی ادامه داد: کسی که با حفظ قرآن بتواند قدرت تحلیل زندگی پیدا کند و مداوم با آن به عالم نگاه کند در روز قیامت قرآن می خواند و بالا می رود، حفظ ظاهری قرآن حقیقت حفظ آیات و سوره ها نیست البته کمک می کند که انسان به آیات آن توجه کند ولی حقیقت امر چیز دیگر است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: رجوع مکرر به آیات قرآن سبب حفظ آیات آن می شود، خیلی از بزرگان ما هستند که قرآن را به شیوه متداول آن حفظ نکردند، بلکه رجوع مکرر آن ها سبب شده آیات در ذهن آن ها ملکه شود، ما باید براساس آیات قرآن زندگی هایمان را جهت دهی کنیم.

 

حجت الاسلام موسویان تصریح کرد: از جمله آیات الهی که برای جهت دهی زندگی خیلی کاربردی، این است که اگر به حق رجوع کنیم زندگی های ما اصلاح می شود و اگر از باطل تبعیت کنیم تمام زندگی ما باطل و گم می شود، اگر در راه دفاع از حق کشته شدید، هیچ چیزی از شما گم نمی شود، جریان کربلا نه تنها گم نشد بلکه ماندگارترین حادثه تاریخ شد و نور امام حسین(ع) تمام عالم را فرا گرفته است.

 

وی بیان داشت: در قرآن کریم آمده است که در زمین سیر کنید تا از زندگی گذشتگان عبرت بگیرید، اگر سفری برای عبرت یا زیارت نباشد آن سفر لغو و باطل است، حتی تفریح در طبیعت هم باید برای عبرت گرفتن باشد، خدا می خواهد که ما با عبرت گرفتن از گذشتگان بفهمیم که آن هایی که در راه حق بودند نجات پیدا کردند و کسانی که در راه باطل بودند دگرگون شدند.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: باید در زمین گردش کنید و ببینید در تاریخ کسانی که انا ربکم الاعلی سر دادند کجا رفتند، سرانجام تمام کسانی که امروز ظلم می کنند در آخر مانند آنان است و از بین خواهند رفت، آمریکا با امکانات و کلاهک های اتمی اش سرانجام  نابود خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسویان خاطرنشان کرد: خداوند برای از بین بردن باطل، اول تکیه گاه باطل را از بین می برد و بعد خود جریان باطل را نابود می کند، پس خدا اول عربستان را نابود می کند و بعد داعش را از بین خواهد برد، اگر روزی دیدید تکیه گاه شما از بین رفته بدانید به زودی نوبت شما خواهد شد، پس سریع توبه کنید و به سوی خدا باز گردید.

 

وی در پایان گفت: علم و معرفت و عقیده صحیح انسان برایش بهشت و آرامش را به ارمغان می آورد، امام خمینی(ره) با قلبی آرام از دنیا رفت، در مقابل کافران هستند که خداوند آن ها را رها می کند و آتش جهنم نصیبشان می شود و این بدترین چیز برای انسان است. /869/303/ب2

ارسال نظرات