۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۲۰۹۴۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

جوانان، پیشگامان حرکت در مسیر ولایت و دیانت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلامی همیشه جوانان پیشگامان و پیشتازان حرکت در مسیر ولایت و دیانت بوده‌اند، گفت: این مهم در انقلاب اسلامی و استمرار نظام اسلامی نیز به همه اثبات شد.
حجت الاسلام يعقوبي- يادواره شهداي دانش آموز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در یادواره 417 شهید دانش‌آموز استان خراسان شمالی که با شرکت خیل عظیمی از دانش‌آموزان و مسؤولان در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد، با اشاره به نقش دانش ‌آموزان در پیروزی انقلاب و استقرار و استحکام نظام اسلامی، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما ثابت کرده‌اند که همواره راه شهدا را ادامه داده و لحظه‌ای از دفاع از اسلام و انقلاب عقب نمی‌نشینند.

 

وی با بیان اینکه می‌بایست زمینه حضور بیشتر جوانان و نوجوانان را در عرصه‌های مختلف و کسب تجربه در کنار بزرگان را فراهم کنیم، افزود: نسل جوان و جدید کشور ثابت کرده که توانایی مدیریت کارهای بزرگ و برداشتن گام‌های بزرگ را دارد از این رو باید بیش از گذشته آن‌ها را به مدیریت کشور وارد کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اگر به جوانان و نوجوانان عرصه عرض اندام داده شود استعدادهای آن‌ها بروز کرده و خلاقیت‌ها به ثمر می‌نشیند، اضافه کرد: در طول تاریخ همیشه قیام و پیروزی رهبران بزرگ با حمایت و نقش‌آفرینی نسل جوان بوده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه همواره جوانان و نوجوانان در حلقه نخست حمایت از رهبران قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در مورد پیامبران الهی نیز در طول تاریخ نخستین حامیان و طرفداران این انبیای الهی جوانان و نوجوانان بوده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام نخستین مسلمان، مرید و حامی حضرت محمد (ص)، امام علی (ع) بود که در آن زمان نوجوان بود، ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که نوجوانان هم می‌توانند نقش‌های بزرگی را بر عهده گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در تاریخ ایران اسلامی نیز جوانان زیادی پرچم اسلام را به اهتزاز درآورده و برای نسل امروز افتخارآفرین شدند به‌گونه‌ای که انقلاب و نظام اسلامی ما با نقش‌آفرینی جوانان به جلو رفت.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: از منظر قرآن و آموزه‌های اسلامی نیز همیشه جوانان پیشگامان و پیشتازان حرکت در مسیر ولایت و دیانت بوده‌اند و این مهم در انقلاب اسلامی و استمرار نظام اسلامی هم به همه اثبات شد.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هم‌سنگران شهدا هستند، اضافه کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما با خون شهدای جوان و نوجوان این سرزمین عجین شده، به همین دلیل امروز نیز حضور نسل‌های جدید در صحنه‌های مختلف تأثیرگذار و تعیین‌کننده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه از دانش آموزان خواست تا پیام شهدا را به عنوان امانت به نسل‌های آینده منتقل کنند چرا که شهدا اسناد پرافتخار و درخشان حضور دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان در مسائل مهم انقلاب و نظام اسلامی هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات