۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۲۰۹۷۹
کارشناس مسائل سیاسی:

پاداش نبرد بسیج مردمی، قرار گرفتن در لیست گروه های تروریستی نیست

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به ادعاهای کشورهای عربی در برادری با ملت عراق گفت: قرار گرفتن بسیج مردمی عراق در لیست گروه های تروریستی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
بسيج مردمي عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سامی نیسی، تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد حوزه و دانشگاه با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به پیشروی بسیج مردمی عراق در جنگ با تروریست ها گفت: پیش از آغاز عملیات امام هادی(ع) برای حمله به گروه های تروریستی در موصل، اعتراض هایی از سوی برخی گروه ها و افراد به ویژه ائتلاف بین المللی برای عدم حضور نیروی بسیج مردمی سر داده شد.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تحت فشار قرار دادن دولت کنونی عراق برای عدم حضور نیروی بسیج مردمی در آزادسازی موصل از سوی آمریکا اظهارداشت: علی رغم این اقدامات نیروی بسیج مردمی در عملیات امام هادی(ع) برای آزادسازی موصل حضور یافته و پیروزی های مثال زدنی را محقق که در صورت نبود آن، به هیچ وجه پیشروی و پیروزی برای نیروهای عراقی حاصل نمی شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از این که برخی کشورها به ویژه اتحادیه عرب ادعای دوستی و برادری با عراق را داشته و در همان زمان تروریست به این کشور اعزام و نیروی بسیج مردمی را تروریست خطاب می کنند، خاطرنشان کرد: جوانان عراقی ندای مرجعیت را پاسخ داده و فرماندهان بسیج مردمی عراق از مقام و مناصب خود صرف نظر کرده و به جهاد پرداخته و مردم عراق مدیون این عزیزان هستند.

 

حجت الاسلام نیسی خاطرنشان کرد: حضور داوطلبانه جوانان عراقی در بسیج مردمی نیاز به تقدیر و حمایت دارد، و پاداش آن در جنگ با تروریست ها و دفاع از جان و مال عراقی ها قرار داده شدن در لیست گروه های تروریستی از سوی کشورهای عربی نسیت.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در صورت نبود نیروی بسیج مردمی، عراق و دیگرکشورهای عربی وجود نداشتند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به انگیزه دینی و اعتقادی در ایجاد بسیج مردمی و رهبری آیت الله سیستانی در این باره ابراز داشت: جوانان عراقی و سایر افرادی که به  عراق، اسلام و انسانیت اهتمام داشته در پاسخ به درخواست آیت الله سیستانی و دیگر مراجع از همه خواسته های خود گذشته و اهداف بسیج مردمی مقدس و الهی و نجات عراق و اسلام از تروریست ها است.

 

حجت الاسلام نیسی با اشاره به این که نیروی بسیج مردمی امنیت و استقرار را برای عراق به دنبال خواهد داشت، افزود: برخی به این دلیل نسبت به تأسیس نیروی بسیج مردمی اعتراض کرده که خواهان جدایی میان مردم و مرجعیت هستند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که بزرگترین نظامیان جهان با صرف هزینه های هنگفت توانایی تشکیل چنین نیرویی را ندارند، اظهار داشت: انفاس قدسی از مرجعیت عراق عامل تشکیل این نیرو گشته و فراموش نشود که مرجعیت به نیابت از امام زمان(عج) است./9456/202/ب3

ارسال نظرات