۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۲۰۹۸۴
با حضور آیت الله شبستری؛

همایش بصیرت فاطمی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بصیرت فاطمی در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت در تبریز برگزار شد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربیجان شرقی امروز در همایش بصیرت فاطمی، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در بین کل انبیا و اوصیا بعد از پیامبر و حضرت علی مقام سوم را در عالم بشریت دارد و برای حفظ جان ولایت، یعنی امیرمومنان جان خود را فدا می کند. از این رو ایشان شهیده راه ولایت است.


وی با بیان این‌که دفاع از حریم ولایت را باید از آن بانوی مکرم اسلام آموخت، افزود: حضرت فاطمه (س) نهایت اطاعت را از ولایت می کرد که در جهان بی نظیر است و نیز فردی مطیع تر از حضرت زهرا را نمی توانید پیدا کنید.

 

نمایده خبرگان رهبری سیره آن حضرت را الگویی برای همگان دانست و گفت: متاسفانه بیشترین تجملات در بین زنان است و برای بعضی از آنها فرقی نمی کند که مرد خانواده از حلال و یا حرام برایش فراهم کند. حضرت زهرا سیده نساء العالمین بوده و حتی برای مردان نیز الگو هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت مداحان در هیأت های عزاداری، توصیه کرد: در مورد برخی پیرایه های عاشورا ایام فاطمیه تجدید نظر کنید که متأسفانه در حال افزایش است. دشمن به خوبی بر نقاط ضعف و قدرت ما آگاه است. با حمایت از تشیع لندنی بین شعیان و ایجاد اهل سنت آمریکایی و حمایت های مالی و رسانه ای، آنها را پشتیبانی می کند تا ایجاد تفرقه شود.

 

لعن به مقدسات اهل سنت حرام است


آیت الله شبستری با حرام دانستن لعنت به مقدسات اهل سنت اظهار داشت: مبادا کسی مقدسات اهل سنت را لعنت کند و یا علیه یکی از همسران پیامبر که می دانیم چه جنایت هایی را علیه امیرمومنان مرتکب شده است، حرفی زده و برادران اهل سنت را ناخشنود کند و سبب ایجاد تفرقه شود؛ ما اگر می خواهیم ثواب کنیم، فضائل اهل بیت را بگوییم، وحدت اسلامی بر همه چیز مقدم تر است و مقام معظم رهبری نیز این حرکت ناپسند را حرام می داند.

 

وی در مورد برپایی نمایشگاه های فاطمیه اعلام کرد: من مخالف برگزاری چنین کارهایی نیستم، اما ضرورتی نمی بینم مگر اینکه تمامی کارها به دور از عوام فریبی و زیر پا گذاشتن تاریخ، بر اساس مستندات و عدله قوی باشد و افرادی آگاه برای توصیف آنها به کار گرفته شوند.


نماینده ولی فقیه در استان در پایان با تأکید بر اهمیت دور دوم انتخابات مجلس نیز افزود: باید اهتمام جدی به این دوره داشت، مبادا افرادی که با تبریز و آذربایجان تناسبی ندارد، وارد مجلس شوند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: باید افرادی ولایتمدار، مومن، کاردان و در شان آذربایجان به مجلس بروند. شما هیاتی ها و بزرگان، نقش اساسی دارید و در نخستین مرحله حضور دوباره همگانی و از طرف دیگر انتخاب اصلح با معیارهای مذکور را باید لحاظ کنید./935/202/ب1

ارسال نظرات