۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۳۲۱۰۲۲
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

تکریم استاد، توفیق الهی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: تکریم استاد از آداب و اخلاقیات مهم در عرصه طلبگی محسوب می‌شود و طلاب معزز باید در این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا توفیق الهی نصیب آنان شود.
آيت الله حسيني مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، امروز در کلاس اخلاقی که در همین مدرسه برگزار شد، گفت: چنانچه اخلاق نیکو در نهاد انسان تثبیت شود بالاترین سرمایه وجودی او به شمار می‌آید.

 

وی در رابطه با اینکه خداوند متعال پیامبر(ص) را به عنوان خلق العظیم مورد خطاب قرار می‌دهد، بیان داشت: پیامبر(ص) علاوه بر اینکه ارزش‌های اخلاقی را بسیار گرانسنگ می‌دانند خود نیز در سیره عملی‌اش، مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش‌های والای انسانی بودند.

 

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در دوران حیات طیبه خود آزار و اذیت‌های بسیاری، از سوی مردم بت پرست مکه تحمل کردند، گفت: حسن خلق پیامبر(ص) در برابر آزار و اذیت‌های قریش و بت‌پرستان نشان از عظمت و بزرگی شخصیت ایشان است.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) عنوان کرد: آزار و سنگ زدن پیامبر(ص) توسط مردم مکه به حدی بود که از جسم و پای مبارک ایشان خون جاری می‌شد اما عکس العمل پیامبر(ص) در برابر آنان چیزی جز حسن خلق نبود.

 

وی افزود: پند و اندرز در برابر کردار نادرست بهترین نوع تذکر و بدرفتاری و بد خلقی از مخرب‌ترین تذکرات به شمار می‌آید.

 

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه احترام و تعظیم استاد سبب برکت علم انسان می‌شود، تاکید کرد: تکریم استاد از آداب و اخلاقیات مهم در عرصه طلبگی محسوب می‌شود و طلاب معزز باید در این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا توفیق الهی نصیب آنان شود.

 

وی افزود: بسیاری از بزرگان و علمای دین رفتاری متواضعانه در برابر استادان خود داشتند که علاوه بر تعظیم ظاهری، در باطن نیز استاد را بزرگ و قابل احترام می‌دانستد./813/202/ب3

ارسال نظرات