۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۰۲۶
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

عنایت خاص امام زمان به مجالس روضه حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حدادپور، با اشاره به وجوب حفظ احترام ایام فاطمیه به ویژه فاطمیه دوم در میان علما، گفت: در ایام فاطمیه باید از شوخی و گناه پرهیز کنیم تا آثار وضعی حفظ احترام این ایام شامل حالمان شود، علمای بزرگ روضه های حضرت زهرا(س) را جزء مجالس اختصاصی اهل بیت می دانستند، امام زمان(ع) عنایات خاصی به این گونه مجالس دارند.
حجت الاسلام حدادپور

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با بزرگداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حفظ احترام ایام فاطمیه به ویژه فاطمیه دوم در میان علمای ما واجب معرفی شده است و مقام معظم رهبری و دیگر مراجع محترم هم مقید هستند که باید در این ایام مجالس روضه برپا کرد.

 

وی ادامه داد: حداقل کاری که ما در این ایام می توانیم انجام دهیم این است که در این مجالس روضه و عزاداری شرکت کنیم و دیگران را هم با خود به این مجالس ببریم که برکات زیادی دارد و اهل بیت ما به ویژه امام زمان(ع) عنایات خاصی به این گونه مجالس دارند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: در ایام فاطمیه باید از شوخی کردن و گناه پرهیز کنیم تا آثار وضعی حفظ احترام این ایام شامل حالمان گردد، علمای بزرگ عرفان و اخلاق روضه های حضرت زهرا(س) در فاطمیه را جزء مجالس اختصاصی اهل بیت می دانستند، طبیعتا شرکت در چنین مجالسی لیاقت و شایستگی می خواهد.

 

حجت الاسلام حدادپور، اظهار داشت: خیلی از بزرگان به اهل بیت متوسل می شدند تا توفیق شرکت در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) نصیبشان بشود، بنابراین باید نسبت به بزرگداشت و برپایی این مجالس اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

وی در ادامه گفت: نکته مهمی که در عزاداری ها باید به آن توجه شود این است که فقط نباید به نوحه خوانی و سینه زدن و شعر خواندن پرداخت بلکه باید زیارت نامه و صلوات خاصه حضرت زهرا(س) را که خواص و برکات زیادی دارد و علمای ما در مورد آن سفارش کرده اند برای یک بار هم که شده بخوانیم.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: هم چنین باید سخنرانان ما در مجالس فاطمیه برای مردم از فضایل و سیره و ویژگی های حضرت فاطمه(ع) که او را الگوی زنان عالم کرده سخن بگویند تا مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند و چیزهایی که می آموزند را در زندگی خود به کار ببرند. /869/303/ب3

ارسال نظرات