۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۰۳۴
رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

کانون های فرهنگی هنری مساجد، قرارگاه فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام معتمدی در سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به کارکردهای کانون های مساجد به ویژه در دوران جنگ نرم گفت: اعضای کانون های مساجد تلاشگران عرصه فرهنگ دینی هستند و مساجد بستر مناسبی برای پرورش نسل جوان و نوجوان کشور در مقابل تهاجمات نرم دشمنان است.
حجت الاسلام معتمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی،‌ رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، در بیست و سومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، امشب در جمع اعضای کانون های نجف آباد که در مسجد حضرت ایوب برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: از کارکردهای اساسی در حوزه مسجد، فعالیت های صورت گرفته در مساجد است.

 

وی با اشاره به اهمیت کانون های مساجد در تربیت نسل جوان افزود: مساجد به دور از فعالیت های دینی، بستر مناسبی برای پرورش نسل جوان و نوجوان کشور در مقابل تهاجمات نرم دشمنان است تا در این بستر نیروهای متعهد، انقلابی و ولایت مدار در حوزه مسجد تربیت و رشد یابند.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در سطح استان و تقدیر و تشکر از امام جمعه شهرستان به عنوان بهترین امام جمعه کانون های مساجد در سطح استان بیان داشت: اعضای کانون های مساجد تلاشگران عرصه فرهنگ دینی هستند و کانونی موفق است که بتواند بهترین پیوند و ارتباط را با امام جماعت مسجد و جوانان آن محل برقرار کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: هم اکنون در سطح استان اصفهان 1710 کانون فرهنگی هنری وجود دارد که نسبت به کانون های کشوری از لحاظ کمی و کیفی در رتبه اول قرار دارند و نجف آباد نیز یکی از کانون های بسیار فعال سطح استان است.

 

فعالیت 80کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان نجف آباد

در ابتدای این مراسم اقبال صالحی، رییس اداره ارشاد شهرستان نجف آباد به ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد شهرستان پرداخت و گفت: هم اکنون در سطح شهرستان نجف آباد، 80 کانون فرهنگی هنری وجود دارد که از این تعداد 15کانون روستایی است که با توجه به فعالیت چشمگیر این کانون ها، کانون روستای رحمت آباد شهرستان جز 8کانون برتر کشوری است.

 

وی در ادامه بیان کرد: 4کانون تخصصی نور و شهادت، تئاتر، مهدویت و امور تربیتی به صورت تخصصی در این حوزه ها فعالیت می کنند و هم چنین 5 واحد خانه نور در جهت برگزاری کلاس ها و دوره های قرآنی، 13نشریه تجربی و تخصصی و 65کانون شهرستان دارای کتابخانه باز با حدود 150هزار جلد کتاب از جمله فعالیت های کانون های مساجد شهرستان نجف آباد است.

 

در پایان این مراسم از برترین های کانون های مساجد شهرستان نجف آباد با اهداء لوح هایی تقدیر به عمل آمد./1306/202/ب3

ارسال نظرات